Japonský zbrusu nový rychlovlak je odolný vůči zemětřesení
Nový vlak může jet rychlostí 360 kilometrů v hodině a vůči zemětřesení je odolný především z toho důvodu, že má zabudovaný zdroj energie a různé režimy pro řešení nebezpečí na dráze. Díky lepším brzdám a řízení může vlak v případě nouze také zpomalit a zastavit mnohem rychleji než starší vlaky.
Vlak přináší revoluci v bezpečnosti i pohodlí
Vlak N700S Supreme bude jezdit na trase mezi Tokiem a Osakou. Přestože je jeho rychlost a bezpečnost hlavní zprávou dne, vlak je také mnohem pohodlnější než starší vlaky, a to především díky úložným prostorám a novému odpružení.
Co je ale opravdovou technologickou revolucí, je autonomní pohonný systém vlaku. Vlak je vybaven lithium-iontovým bateriovým samohybným systémem, prvním svého druhu na světě. Tento systém umožňuje vlaku jízdu na krátkou vzdálenost samostatně, například během výpadku proudu, a umožní mu pomalou jízdu na bezpečnější místo, pokud by vlak například uvíznul v nějaké rizikové oblasti. Například na mostě nebo v tunelu během zemětřesení.
Ve vlaku je záložní napájecí systém baterií elegantní kombinací tradiční technologie spalování, kde alternátor dobíjí baterii během provozu, a ukládáním energie.
Zemětřesení je v Japonsku velkým tématem
I elektrické vlaky jsou ohroženy zemětřesením, pokud jsou například v důsledku tohoto přírodního jevu poškozeny elektrárny nebo přenosové linky. Vědci tvrdí, že 10 procent zemětřesení na světě se odehrává právě v Japonsku, neboť japonské ostrovy leží v intenzivní sopečné a seismické oblasti Tichomoří.
Japonsko tvrdí, že v jeho historii vysokorychlostních železnic nedošlo za půl století provozu k žádnému zranění cestujících. Nyní budou japonské železnice, na rozdíl od těch našich, ještě bezpečnější. Nové vlaky dokáží cestující přepravit nejen rychle a komfortně, ale ještě bezpečněji než dosud. Dále čtěte: Tisíce kilometrů dlouhý kabel, který povede pod Tichým oceánem, je perfektním nástrojem pro špiony.