Zrození vozu Peugeot 108: Proměna z kusu plechu v nablýskané auto ve třech minutách

Peugeot 108: „made in Czech Republic“
Loading...
📷
Dalších 8 fotografií v galerii
 Auto-Moto 
20. července 2018 17:03 / Peugeot
  0   0
Nedaleko města Kolín stojí obrovská továrna na výrobu automobilů. Vybudovaly ji a v roce 2005 společně otevřely automobilky Toyota a PSA Peugeot Citroën. Možná jste dokonce tuto francouzsko-japonskou továrnu nazvanou TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) navštívili.

Ročně jí projdou stovky návštěvníků, zejména z různých škol. Vítáni jsou ale i zájemci z řad veřejnosti. Na stránkách www.tpca.cz si prohlídku můžete objednat a následně nahlédnout pod pokličku giganta, z jehož výrobních linek sjede ročně až 300 000 aut. Zjistíte tak, kolik lidí, strojů a procesů je třeba, aby se z ocelového plátu plechu stal hotový automobil připravený vyrazit na cestu do světa. Tedy v případě modelů vyráběných v TPCA spíše do města, protože modely Peugeot 108, Citroën C1 a Toyota Aygo jsou malé úsporné a hbité vozy, které nejlépe oceníte v hustém městském provozu či na přeplněném parkovišti.

O tři vyráběné modely, tedy kolínská trojčata, jak se často označují, se automobilové značky dělí víceméně rovným dílem – na třetiny. Z hlediska výrobních postupů má ale hlavní slovo japonská Toyota. Ta totiž do společného projektu přinesla jeden z nejefektivnějších výrobních systémů na světě: TPS (Toyota Production System).

Tento systém je založen na důmyslné organizaci práce, vysoké efektivitě a nekompromisní kvalitě. Snaží se maximálně zamezit plýtvání a negativním vlivům na životní prostředí. Jeho základní ideou je, že vždy je co zlepšovat, a proto se soustředí na neustálý každodenní vývoj. I díky tomu jsou vozy z Kolína dlouhodobě hodnoceny jako jedny z nejkvalitnějších na trhu.

Aby produkt splnil přísná kritéria jakosti, je třeba pečlivě kontrolovat každou fázi výroby, a to od té první, kdy je ještě plátem ocelového plechu, až po tu poslední, kdy ho operátoři na finální kontrole podrobí precizní prohlídce. Proměna z kusu plechu v nablýskané auto trvá přibližně 12 hodin. Projde přitom rukama stovek zaměstnanců lisovny, svařovny, lakovny, finální montáže i kontroly kvality. V tomto videu jsme zhustili proces výroby jednoho z vozů, konkrétně Peugeotu 108, do pouhých tří minut. Podívejte se na něj a odhalte tajemství zrození nového vozu.

Monika Knorkova | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

Šimpanzi nepřestanou překvapovat svojí inteligencí. Neuvěříte, co se naučil samec v Číně

Dům a zahrada

Potřebujete vyleštit rezavé věci? Účinná a jednoduchá metoda, jak se nežádoucího nánosu zbavit

Cestování

Zkuste cestovat po Evropě vlakem. Víme, jak jednoduše plánovat cestu a ještě hodně ušetřit

Zavřít reklamu