Zrození vozu Peugeot 108: Proměna z kusu plechu v nablýskané auto ve třech minutách

 Auto-Moto 
20. července 2018 17:03 / Monika Knorkova
  0
Loading...
📷
9 fotografií v galerii
Peugeot 108: „made in Czech Republic“ Peugeot
Nedaleko města Kolín stojí obrovská továrna na výrobu automobilů. Vybudovaly ji a v roce 2005 společně otevřely automobilky Toyota a PSA Peugeot Citroën. Možná jste dokonce tuto francouzsko-japonskou továrnu nazvanou TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) navštívili.

Ročně jí projdou stovky návštěvníků, zejména z různých škol. Vítáni jsou ale i zájemci z řad veřejnosti. Na stránkách www.tpca.cz si prohlídku můžete objednat a následně nahlédnout pod pokličku giganta, z jehož výrobních linek sjede ročně až 300 000 aut. Zjistíte tak, kolik lidí, strojů a procesů je třeba, aby se z ocelového plátu plechu stal hotový automobil připravený vyrazit na cestu do světa. Tedy v případě modelů vyráběných v TPCA spíše do města, protože modely Peugeot 108, Citroën C1 a Toyota Aygo jsou malé úsporné a hbité vozy, které nejlépe oceníte v hustém městském provozu či na přeplněném parkovišti.

O tři vyráběné modely, tedy kolínská trojčata, jak se často označují, se automobilové značky dělí víceméně rovným dílem – na třetiny. Z hlediska výrobních postupů má ale hlavní slovo japonská Toyota. Ta totiž do společného projektu přinesla jeden z nejefektivnějších výrobních systémů na světě: TPS (Toyota Production System).

Tento systém je založen na důmyslné organizaci práce, vysoké efektivitě a nekompromisní kvalitě. Snaží se maximálně zamezit plýtvání a negativním vlivům na životní prostředí. Jeho základní ideou je, že vždy je co zlepšovat, a proto se soustředí na neustálý každodenní vývoj. I díky tomu jsou vozy z Kolína dlouhodobě hodnoceny jako jedny z nejkvalitnějších na trhu.

Aby produkt splnil přísná kritéria jakosti, je třeba pečlivě kontrolovat každou fázi výroby, a to od té první, kdy je ještě plátem ocelového plechu, až po tu poslední, kdy ho operátoři na finální kontrole podrobí precizní prohlídce. Proměna z kusu plechu v nablýskané auto trvá přibližně 12 hodin. Projde přitom rukama stovek zaměstnanců lisovny, svařovny, lakovny, finální montáže i kontroly kvality. V tomto videu jsme zhustili proces výroby jednoho z vozů, konkrétně Peugeotu 108, do pouhých tří minut. Podívejte se na něj a odhalte tajemství zrození nového vozu.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Objevte nejnovější kolekci minišatů Reserved. Letní inspirace, které uchvátí!

Styl

Jak vybrat oblečení na prvním rande? Díky červené barvě z vás muž nespustí oči

Tech

Vlastnit či nevlastnit? Auto na „operák“ je dostupnější než kdykoli předtím