Showbyznys jde do vesmíru. Na Mezinárodní vesmírné stanici vznikne filmové studio pro hollywoodské produkce

03. února 2022 18:41 / Mirka Malá
Showbyznys se chystá na ISS SEE (volný zdroj foto)
Showbyznys jde do vesmíru. Tak by se asi jednoduše dal charakterizovat plán na vybudování speciálního modulu, který bude součástí Mezinárodní vesmírné stanice a kde by se odehrávala řada filmových, hudebních a dokonce i sportovních událostí.

Společnost Space Entertainment Enterprise (SEE), která koprodukuje nadcházející vesmírný film Toma Cruise, chce do prosince 2024 za pomoci firmy Axiom Space postavit tzv. nafukovací modul, který bude připojen k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) a bude v něm kde co včetně produkčního studia a sportovní arény.

Film, televize, hudba i sport z vesmíru

Modul s pracovním názvem SEE-1  bude určen k hostování filmových i televizních produkcí, hudby a sportovních akcí, stejně jako umělců, producentů a kreativců, kteří chtějí vytvářet obsah na nízké oběžné dráze, v prostředí mikrogravitace. Modul umožní vývoj, produkci, nahrávání, vysílání a dokonce i živé vysílání obsahu.

Modul vypadá jako nepříliš velká koule a skutečně je její průměr zhruba 6 metrů. Otázkou tedy je, jaké sportovní události by se v modulu při jeho velikosti mohly odehrávat. V zábavním průmyslu to nicméně jistě dobře promysleli.

Chybět nebude ani vesmírný hotel

Modul bude součástí komerční části ISS, kterou bude provozovat společnost Axiom a ta bude spuštěna právě v roce 2024. Takzvaná stanice Axiom se připojí k uzlu Harmony vesmírné stanice a nabídne také další komerční příležitosti, např. vesmírnou turistiku včetně ubytování. Celá část Axiomu by se měla následně od ISS odpojit v roce 2028 a stát se samostatnou orbitální platformou.

Nebude to ale nic levného. Cena za kilogram při použití rakety SpaceX Falcon 9 je 2 720 dolarů, tedy za dospělého člověka s průměrnou váhou to dělá asi 200 000 dolarů. Pak jsou tu ještě náklady na pobyt, které se mohou pohybovat od 88 000 do 164 000 dolarů na osobu a den.

Prvním nájemníkem zdá se bude Tom Cruise, který už svůj plán natočit část filmu v reálném vesmíru avizoval před několika měsíci. Zda s produkcí filmu počká ještě dva roky, ale není jasné. Další možností pro Cruise je natáčení přímo na současné ISS.