خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Protokol WLTP udeřil, přežijí jen připravení

Peugeot měří dobrovolně reálnou spotřebu už od roku 2015
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Auto-Moto 
07. září 2018 18:13 / Peugeot
  0   0
Protokol WLTP patří v poslední době k nejvíce diskutovaným tématům v automobilovém průmyslu. O co se jedná a proč se stal strašákem automobilek? Souvisí s novou emisní normou Euro 6.c, která vstoupila v platnost 1. září 2018.

Aby nové osobní vozy této normě vyhověly, musí splnit víc než jen emisní limity. Už totiž nestačí, že toto splnění potvrdí laboratorní testy, nově je třeba doložit výsledky měření v reálných podmínkách. Nová emisní norma vyžaduje, aby emise NOx v reálném provozu nepřekročily 2,1 násobek emisí naměřených v homologační zkušebně. A v roce 2020 norma ještě přitvrdí na 1,5 násobek!
 
Automobilky tak musí stávající motory přizpůsobit novému protokolu. Někteří výrobci spoléhali na odložení platnosti normy a jsou teď nuceni některé modely vyřadit z prodeje. Někteří se naopak včas připravili. Ukázkovým příkladem je skupina PSA, pod kterou spadají například značky Peugeot a Citroën.  

To, že neponechá nic náhodě, bylo patrné už v květnu loňského roku, když Peugeot uváděl na trh facelift modelu Peugeot 308. Očekávalo se, že Evropské auto roku 2014 přijede ve zcela novém kabátě. Nestalo se tak. Navenek se od svého předchůdce nijak zásadně nelišilo. Zato v jeho útrobách došlo ke skutečné revoluci. Tlouklo mu tam totiž zcela nové srdce – motor splňující s více než ročním předstihem normu platnou od září 2018. A co víc, splnil dokonce i normu platnou od roku 2020!

K tomu Peugeot použil technologické postupy zpracování emisí znečišťujících látek, jako jsou technologie selektivní katalytické redukce SCR či nejnovější filtr GPF u benzinových motorů s přímým vstřikováním. Tyto postupy tak značce umožnily nabídnout klientům vozy šetrné k životnímu prostředí. Ač to znamenalo značné investice, automobilka je vynaložila a nyní, když je mnoho jejích konkurentů nuceno vyškrtávat z ceníků modely nevyhovující nové normě, Peugeot může směle prohlásit: „Máme hotovo!“ Všechny jeho modely osobních vozů totiž získaly homologaci podle protokolu WLTP a jsou nyní k dispozici zákazníkům.
 
Přístup značky Peugeot je v automobilovém světě výjimečný. Od roku 2015 otevřeně podporuje provádění postupu WLTP. Přijala navíc jedinečný přístup zajišťující transparentnost, kdy na webových stránkách zveřejňuje údaje o spotřebě svých modelů získané za skutečných jízdních podmínek a následně i výsledky měření emisí NOx a prachových částic. Zákazníci jsou tak dobře informováni a mohou si nakonfigurovat svůj vůz a parametry využití a zkontrolovat si vlastní spotřebu paliva. Zveřejňovat dobrovolně reálnou spotřebu a emise, to je krok, ke kterému se mimo skupinu PSA nikdo neodhodlal. A automobilisté mohou jen doufat, že ostatní budou následovat.

Ema Maxová | inStory.cz
Kam dál?
Otravné škrabání auta...jak si ulehčit.
Elon Musk přiznal problémy s produkcí nového vozu Tesla
Test starého Volva. Co vůz vydržel, je téměř neuvěřitelné
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

Kluka nebo holku? Recept je překvapivě jednoduchý

Dům a zahrada

Chystáte se běhat se psem? Tohle rozhodně nepodceňujte

Cestování

Deset nejúžasnějších muzeí na světě. Tip na podzimní aktivity