Jak opravit škrábance na autě
Opravy drobných poškození na karosérii jsou mnohem jednodušší a rychlejší než si myslíte.
Retušovací tužka/ fix na auto
Asi nejjednodušším způsobem, jak opravit mírně poškrábaný lak na autě, jsou různé retušovací tužky a fixy. Ty je možné zakoupit téměř ve všech motoristických prodejnách, specializovaných lakovnách i v internetových prodejnách. Retušovací tužka dokáže opravit drobné oděrky a škrábance na povrchové vrstvě laku. Hlubší škrábance s pomocí retušovací tužky bohužel nespravíte.
Retušovací tužky a fixy jsou oblíbené nejenom kvůli snadnému použití, ale také díky své malé velikosti, tedy i skladnosti. Většinu z nich můžete aplikovat na jakoukoli barvu laku a jejich obsah je odolný vůči vodě i UV záření.
Oprava brusnou pastou
Brusné pasty jsou skvělým pomocníkem pokud potřebujete opravit hlubší a větší oděrky nebo vrypy. K zakoupení jsou v téměř každém hypermarketu, obchodech pro kutily a specializovaných prodejnách. Druhů brusných past existuje velké množství a je možné vybírat si podle barvy svého vozidla. K sehnání jsou také univerzální - bezbarvé pasty.
Postup při použití brusné pasty je následující. Pastu naneste na poškozený lak a nejlépe flanelovou látkou ji rozetřete po celé ploše. Brusnou pastu můžete nanést vícekrát a celý postup opakovat, dokud nedosáhnete lepších výsledků. Doporučujeme brusnou pastu nepoužívat na slunci, kdy by mohla výrazněji poškodit i okolí poškrábaného místa.
Oprava hlubokých škrábanců
Hluboké škrábance na autě je potřeba přebrousit pomocí speciálních brusných kotoučů. Pomocí brusných kotoučů zbrousíte lak na jeho podkladovou vrstvu. Tím srovnáte poškrábanou rýhu.
Dále naneste speciální karosářský tmel, který nechte pořádně vytvrdnout. Po zaschnutí tmel brusnými kotouči přebruste.
Přetmelené místo přestříkejte lakem v potřebném odstínu. Pokud nanesete příliš silnou vrstvu laku, bude vám stékat a na nepoškozené vrstvě laku vytvářet kapky. Barvu je potřeba stříkat ze vzdálenosti alespoň 30 cm od povrchu karoserie. Tím zabráníte stékání laku a vytváření nechtěných kapek na nepoškozených místech karoserie.