Připravte své vozidlo na zimu pečlivě!
Auto-Moto
23. října 2016 14:00
/
redakce
📷
1 fotografie v galerii
Jak připravit auto na zimu. / Internet
Příprava na zimu rozhodně není pouze o výměně pneumatik. Péče o vozidlo před, pro něj nejnáročnějším obdobím roku, by měla být komplexní.
Automobil je uzpůsoben k provozu hlavně v létě. Pokud se změní razantně klimatické podmínky a roční období, je nutné jej správně připravit.
Zimní pneumatiky. Nejdůležitější je přezout letní pneumatiky za zimní, které mají měkčí směs, a ovladatelnost vozidla je díky nim na sněhu mnohem snazší. Zimní pneumatika by měla mít vzorek hluboký alespoň čtyři milimetry. Přezutí pneumatik se doporučuje nejpozději v době, kdy průměrná denní teplota vzduchu klesne na sedm stupňů Celsia.
Chladicí kapalina vydrží maximálně tři roky. Starší při nízkých teplotách zamrzá a může poškodit motor, zejména hlavu a blok, ale pochopitelně také chladič. Což je nenávratné, s tím spojené spojené vysoké finanční výdaje asi netřeba zdůrazňovat. Nová chladicí kapalina by měla vydržet do -30oC, možné je ještě další přidání speciální nemrznoucí směsi. Pokud si kapalinu budete měnit doma svépomocí, pamatujte, že zakoupený koncentrát je nutné zředit v předepsaném poměru, jinak má paradoxně horší vlastnosti než správně naředěná směs. Typy chladících kapalin se nemají míchat.
Kontrola baterií, hustoty chladící kapaliny a světel. Před zimními měsíci je dobré nechat si zkontrolovat baterii, hustotu chladící kapaliny a funkčnost všech světel, včetně mlhovek.
Doporučována je také výměna oleje za ten s viskozitní třídou W a s tím spojený nový olejový filtr. Velmi orientační, přesto dostatečně názorný je postup, kdy od zimní viskózní třídy (5W) odečtete 35: dostanete přibližnou teplotu, při které začíná oleji lidově řečeno docházet dech a jeho hustota brání v čerpatelnosti. V zimě raději kontrolujte hladinu oleje častěji.
Brzdová kapalina se mění každé dva roky, je tedy třeba alespoň prověřit její stav a zkontrolovat bod varu. Kapalina velmi snadno a ráda absorbuje vzdušnou vlhkost, což bod varu snižuje. Přes zimu se dá počítat s větším výskytem vlhkého počasí, takže kapalina je znehodnocována rychleji: raději tedy kapalinu s bodem varu na hraně vyměňte už na podzim.
Zimní pneumatiky. Nejdůležitější je přezout letní pneumatiky za zimní, které mají měkčí směs, a ovladatelnost vozidla je díky nim na sněhu mnohem snazší. Zimní pneumatika by měla mít vzorek hluboký alespoň čtyři milimetry. Přezutí pneumatik se doporučuje nejpozději v době, kdy průměrná denní teplota vzduchu klesne na sedm stupňů Celsia.
Chladicí kapalina vydrží maximálně tři roky. Starší při nízkých teplotách zamrzá a může poškodit motor, zejména hlavu a blok, ale pochopitelně také chladič. Což je nenávratné, s tím spojené spojené vysoké finanční výdaje asi netřeba zdůrazňovat. Nová chladicí kapalina by měla vydržet do -30oC, možné je ještě další přidání speciální nemrznoucí směsi. Pokud si kapalinu budete měnit doma svépomocí, pamatujte, že zakoupený koncentrát je nutné zředit v předepsaném poměru, jinak má paradoxně horší vlastnosti než správně naředěná směs. Typy chladících kapalin se nemají míchat.
Kontrola baterií, hustoty chladící kapaliny a světel. Před zimními měsíci je dobré nechat si zkontrolovat baterii, hustotu chladící kapaliny a funkčnost všech světel, včetně mlhovek.
Doporučována je také výměna oleje za ten s viskozitní třídou W a s tím spojený nový olejový filtr. Velmi orientační, přesto dostatečně názorný je postup, kdy od zimní viskózní třídy (5W) odečtete 35: dostanete přibližnou teplotu, při které začíná oleji lidově řečeno docházet dech a jeho hustota brání v čerpatelnosti. V zimě raději kontrolujte hladinu oleje častěji.
Brzdová kapalina se mění každé dva roky, je tedy třeba alespoň prověřit její stav a zkontrolovat bod varu. Kapalina velmi snadno a ráda absorbuje vzdušnou vlhkost, což bod varu snižuje. Přes zimu se dá počítat s větším výskytem vlhkého počasí, takže kapalina je znehodnocována rychleji: raději tedy kapalinu s bodem varu na hraně vyměňte už na podzim.
Kam dál?