Online, bezkontaktně a digitálně. Do automobilové branže pronikají nové trendy
V době zavřených showroomů automobilky přispěchaly s internetovým prodejem vozů. Například značka Peugeot už v dubnu hlásila, že její autový e-shop je připravený. Spustila internetový prodejní portál Peugeot Store, který zákazníkům umožňuje koupit si přes telefon, tablet nebo počítač nový vůz, nechat staré auto na protiúčet, zajistit si financování a nechat si vůz zdarma a zcela bezpečně doručit až domů.
Jako první Peugeot zavedl tento portál ve Francii, další země mají následovat. V Česku ovšem zatím nový vůz v e-shopu nekoupíte. Otázkou je, jestli to někomu vadí, jak říká ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „Máme k dispozici marketingové studie od nás i z jiných zemí a podle nich nebudeme prodávat o moc víc, umožníme-li zákazníkům kupovat auta online. Zákazníci chtějí přijít do showroomu, auto si prohlédnout v reálu, nechat si o prodejce poradit a vysvětlit jednotlivé technologie. A samozřejmě chtějí testovací jízdu. Pravdou je, že se za poslední měsíce výrazně zefektivnila online komunikace mezi našimi koncesionáři a klienty, ale že bychom prodávali auta bez jediného osobního kontaktu, to se říct nedá. Zatím jsme takto neprodali ani jedno.“
Pokud si tedy předtím, než koupíte nové auto, chcete zajít do nablýskaného autosalonu a váš budoucí nový vůz si chcete osahat, očichat, vyzkoušet, jak měkoučká jsou sedadla a jak prostorný je kufr, určitě nejste sami. Tuto potřebu zkrátka lidé mají. Zároveň pravděpodobně budete chtít o tom všem diskutovat s někým, kdo tomu opravdu rozumí, a od toho je tam prodejce. Jeho roli internet nahradí jen stěží. Nákup vozu je prostě určitý proces vyžadující důležitá rozhodnutí a předání vozu je slavnostní událost, při které zkrátka chcete být osobně.
Poněkud jiná situace je servis a údržba vozu. To možná s radostí přenecháte mechanikovi a vaši účast oželíte. Dobrou zprávou je, že v této oblasti dochází k zavádění nových metod, které vám to umožní.
„Auta vyžadují odpovídající servis a pravidelnou údržbu za všech okolností. Bylo tedy třeba udělat opatření, abychom tyto potřeby zajistili a současně se postarali o maximální bezpečnost pro naše mechaniky i klienty,“ říká Jan Matoušek, ředitel poprodejních služeb Peugeotu, a dodává: „Velkým pomocníkem je služba Videocheck, kterou jsme zavedli v našich servisech letos v dubnu.“
Videocheck je nová bezplatná služba pro zákazníky servisů značky Peugeot. Jedná se o nástroj pro elektronickou komunikaci a on-line potvrzení rozsahu zakázky. Díky této aplikaci klient obdrží důvěryhodný, přesný a přehledný report, který je srovnatelný s výsledkem prohlídky vozu za jejich přítomnosti.
Jak vlastně Videocheck funguje? Přijímací technik převezme vůz od zákazníka. Mechanik poté vůz důkladně prověří a vytvoří videozáznam, ve kterém zrekapituluje veškerá zjištění z detailní inspekce vozu. Současně vyplní formulář, ve kterém uvede rozsah navrhovaných prací včetně předpokládané ceny. Celý soubor obsahující rozpočet a videozáznam pak zašle klientovi. Ten tak má v ruce zcela jasný a důvěryhodný podklad, na jehož základě může bez obav potvrdit případné dodatečné práce, aniž by se musel dostavit do servisu. V pohodlí svého domova se tak může zúčastnit prohlídky vozu a ujistit se, že svému koncesionáři značky Peugeot může plně důvěřovat.
Kromě vyloučení osobního kontaktu má Videocheck i další benefit pro klienta, a tím je značná úspora času.