Bez čtyřkolky se v zimě obejdete, bez kvalitních zimních pneumatik nikoli

 Auto-Moto 
01. listopadu 2020 16:55 / Ema Maxová
  0
Loading...
📷
6 fotografií v galerii
Přezouvání auta na zimní pneumatiky nepatří k právě populárním činnostem Peugeot
S přicházející zimou mnoho motoristů přemýšlí o tom, jak a s čím budou na sněhu a ledu jezdit. Ti movitější možná zvažují koupi čtyřkolky. Někdo plánuje pořídit nové zimní pneumatiky a jsou i tací, kteří auto 1. listopadu, kdy začíná platit povinnost zimního obutí, prostě zazimují. Jak jste na tom vy?

Čtyřkolka je snem řady řidičů, hlavně vášnivých lyžařů či obyvatel horských oblastí. Ovšem klientelu si najde i mezi těmi, kteří pohon všech kol vlastně nepotřebují a kromě dvou, tří víkendu v roce ani nepoužijí. V současné době ovšem klasické off-roady upadly v nemilost. Evropská Unie je kvůli vysoké úrovni emisí zavrhuje a následkem toho se dá očekávat snížení nabídky a zvýšení cen. Nemusíte se však jízdy 4x4 vzdát. Na trhu jsou i vozy, které dokážou zajistit čistotu ovzduší i vašeho ekologického svědomí. Jedním z nich je například Peugeot 3008 Hybrid4. 

Jeho hybridní pohon je kombinací benzínového motoru PureTech o výkonu 200 koní a dvou elektromotorů o výkonech 110 a 112 koní. Elektrické agregáty umožňují spalovacímu motoru značně snížit průměrnou kombinovanou spotřebu, a to na příjemných 1,5 litrů na 100 km, a emise na ekologicky šetrných 34 gramů CO2/km (dle WLTP). Umístěním jednoho ze dvou elektromotorů na zadní nápravu získal vůz také účinný pohon 4x4. Za zmínku stojí, že elektromotory zvládají vůz pohánět i bez přičinění benzínového motoru a auto tak neprodukuje emise žádné. Čistě na elektřinu zvládne ujet až 59 kilometrů. Tím výčet výhod nekončí.

Díky tomu, že má nárok na SPZ s písmeny EL, můžete využívat veškerých privilegií, která jsou vyhrazena elektromobilům, jako parkování zdarma kdekoli, vjezd do chráněných horských oblastí, kam normální auta nemohou, a navíc nemusíte platit za dálniční známku. Nevýhodou však zůstává vysoká pořizovací cena vozu pohybující se za hranicí milionu korun. Za to byste klidně pořídili hned dva „obyčejné“ Peugeoty 3008 s klasickým pohonem předních kol a konvenčním benzínovým motorem. 

Nicméně ani s tímto nehybridním vozem byste nemuseli rezignovat na zimní radovánky. Stačí, když si vůz vybavíte systémem Advanced Grip Control. Tento příplatkový doplněk vás vyjde na 8000 Kč a zajistí vám dokonalou přilnavost kol na sněhu i ledu. Kromě toho systém obsahuje i funkci Hill Assist Descent Control pro perfektní kontrolu nad vozem a bezpečnou jízdu z prudkého či zasněženého svahu. Výhoda je v tom, že tato funkce dokáže udržet vůz v chodu i při velmi nízké rychlosti, kolem 3 km/h a nenechá motor tzv. chcípnout. Nehrozí vám ani káravý pohled ekologů, protože tento systém reguluje prokluz, aniž by zvyšoval celkové emise vozu. Peugeot 3008 pořídíte se speciálními celoročními pneumatikami 18’’ M+S (Mud & Snow), které nemusíte na zimu přezouvat.

Naopak přezouvání na zimní obutí se nevyhnete, pokud váš vůz disponuje standardní výbavou a klasickými koly. Ovšem ani v tomto případě se nemusíte bát vyjet do sněhu, vsadíte-li na kvalitní zimní pneumatiky s patřičně hlubokým dezénem (v ČR platí povinnost minimálně 4 milimetry). V krizových situacích vás podrží protiprokluzový systém ASR, který je dnes už takřka součástí sériové výbavy každého vozu. Co umí, se přesvědčíte v tomto videu.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Celý svět zasáhla zpráva o rakovině princezny Kate. Její mladší bratr James zveřejnil dojemný vzkaz a...

Styl

Televize je stále oblíbené médium, v průměru před "bednou" prosedíme až 4 hodiny denně

Tech

Peugeot získal podeváté v historii ocenění za design, tentokrát s novým SUV fastbackem 3008