Testy ukazují, že částečně automatizované jízdní systémy řízení aut nefungují vždy spolehlivě

Testy prokázaly, že jízdní systémy nefungují spolehlivě
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Auto-Moto 
17. srpna 2020 07:37 / Depositphotos
  0   0
Dva testy AAA během posledních dvou let ukazují, že částečně automatizované systémy řízení nefungují vždy správně, proto byly automobilové společnosti vyzvány, aby omezily jejich použití.

Vědci totiž nedávno testovali systémy od pěti výrobců automobilů na vzdálenost 6 400 km a uvedli, že se potýkali s problémy každých 13 km.

Auta se neudrží v jízdním pruhu a nepoznají překážku

Většina problémů se týkala systémů určených k udržení vozidel v jejich jízdním pruhu, ale testy odhalily, že mnoho z nich mělo problémy při simulaci rozbitého auta stojícího v cestě jedoucímu testovanému vozidlu. Podle studie asi dvě třetiny testovaných aut narazily do rozbitého auta při průměrné rychlosti 40 km / h.

Šlo už o druhé kolo testů a vědci uvedli, že se od posledního testu před dvěma lety nezměnilo prakticky nic. Doporučili tedy automobilkám, aby tyto technologie ve svých modelech nepoužívaly.

Na jaké další asistenty si dát pozor?

"Společnost AAA opakovaně zjistila, že aktivní asistenční systémy při jízdě nefungují důsledně, zejména ve scénářích skutečného světa,“ řekl Greg Brannon, ředitel automobilového inženýrství AAA. „Výrobci automobilů musejí pracovat na spolehlivější technologii, včetně zlepšení asistence při vedení jízdních pruhů.“

Také systémy, které kombinují ovládání zrychlení, brzdění a řízení, často přestávají pracovat, aniž by byl řidič o této události náležitě informován. To by mohlo způsobit nebezpečnou situaci, pokud řidič není plně zapojen a musí učinit nouzové rozhodnutí.

AAA testovala pět vozidel v několika výzkumných střediscích. V letošním roce byly zahrnuty SUV 2019 BMW X7, 2019 Cadillac CT6, SUV 2019 Ford Edge, SUV 2020 Kia Telluride a SUV Subaru Outback do roku 2020. Jejich systémy mají vznešené názvy jako "Kia's" Highway Driving Assist "," Subaru's "EyeSight," Ford's "Co-Pilot 360," Cadillac's "Super Cruise" a BMW's "Active Driving Assistant Professional".

Nejnovější testy ukazují, že systémy se příliš nezlepšují, i když je výrobci přesouvají do více tradičních modelů, a to může být problém. Výzkum také ukázal, že řidiči mají tendenci se na tyto technologie spoléhat, i když mohou být v případě nefunkčnosti velmi nebezpečné. V současné době přitom ani neexistuje žádný standardizovaný způsob, jak by vozidla měla informovala řidiče, že systémy se odpojily nebo přestaly fungovat.

Při testech na silnici měly všechny systémy potíže s udržením vozidel ve svých jízdních pruzích a příliš se přibližovaly k jiným vozidlům a svodidlům. Prakticky všechna testovaná auta měla v reálném provozu vážné problémy. Dále čtěte: Odpověď na otázku, zda auta mohou jezdit na solární panely, je tady.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

V Saúdské Arábii byly objeveny 120 000 let staré lidské stopy

Dům a zahrada

Odnaučte psa štěkat rychle a efektivně

Cestování

Dvě mouchy jednou ranou. Úchvatné vyhlídky i největší koncentrace léčivých pramenů

Zavřít reklamu