V dnešní dopravní džungli ji potřebuje každý řidič! Co vše by měla umět moderní autokamera?
To, že hlídají kamery pořádek v obchodech, to není nic neobvyklého, ale díky jejich stále rostoucí oblibě dnes hlídají i v autech (slouží též jako důkaz, kdo do koho vrazil, ochraňují před zloději, ale i před tím, aby vám neuniklo okolo něco důležitého - třeba takový meteor, tornádo, atd.).
A co by měla umět taková moderní autokamera?
1. Napájení – vyžaduje většinou výhradně 12 V (nejideálnější asi skrze cigaretový zapalovač). Většina z autokamer disponuje i záložní baterií, takže je určitě dobré tento parametr sledovat, pokud je to pro vás důležitý faktor. Nemluvě o tom, jak je to užitečné tehdy, když chcete s kamerou vyrazit i mimo auto.
2. Stálé nahrávání – je fajn mít autokameru, co si sama hlídá a podporuje režim pomalého přepisování starých dat (nejdříve přepíše nejstarší záznam atd., a to i bez vaší intervence).
3. Nahrávání nehod – většinou bývá spuštěno detektorem G přetížení.
4. Stálé nahrávání i bez autobaterie – čím větší akumulátor v kamerce, tím lépe…
5. Rozumně velký úhel záznamu – proč se spokojovat s kamerou s 90° záběru, když můžete mít 120-140°, že ano anebo dokonce i 160-170°?
6. Denní i noční režim – nahrávání v noci může mít u podezřele levných modelů určitá negativa.
7. MicroSD slot – většina dobrých prodejců kamer ke svým modelům přibaluje i velmi solidní modely microSDHC/XC karet.
8. GPS tagování – velmi užitečné tehdy, když máte u určitého záznamu jak GPS polohu, tak i přesné datum. Policie (a ani my) si lepší důkaz dnes prostě neumíme představit.
9. Nahrávání ve dvou kanálech – pakliže máte v plánu používat dopřednou i zadní kamerku, musíte si pořídit takový model, co to podporuje (to celkem logicky přidá na ceně a kabelech, pokud to nefunguje přes Wi-Fi). Vše se nicméně dost liší podle výrobce a konkrétní produktové řady. Některé mají další kamerku za extra příplatek, ovšem jiný zase již za 200 USD nabízí kamery jak přední, tak i zadní.