خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Vesmírné těleso se pohybuje rychleji, než předpokládaly výpočty. Jak je to možné?

Mezihvězdný asteroid Oumuamua byl objeven v loňském roce
06. července 2018 08:26 / Internet
  0   0
Dosud prvním mezihvězdným asteroidem, který se v naší Sluneční soustavě astronomům podařilo pozorovat, je těleso s názvem Oumuamua. Tento asteroid, jenž svým tvarem může připomínat mimozemskou vesmírnou loď, nyní odhalil své další tajemství.

Vědci si po průletu asteroidu Oumuamua kolem Země všimli, že se oproti výpočtům pohyboval o něco rychleji. Toto zjištění vyvolalo v řadách vědců zvědavost, a proto se rozhodli pustit do výzkumu, který by původ rozdílu ve výpočtech a skutečné rychlosti asteroidu vysvětlil.

Asteroid se 2. ledna 2018 pohyboval o zhruba čtyřicet tisíc kilometrů dále, než měl podle výpočtů být. V kosmickém měřítku se sice jedná o zanedbatelnou vzdálenost, ale pro vědce dost velkou na to, aby stála za pozornost.

Podle vědců za nečekaným zrychlením stojí to, že asteroid má Sluncem zahřátý povrch tělesa, ze kterého unikaly plyny a prach, které v podstatě fungovaly jako pohon. Vědci zatím nevědí, zda se jedná o výjimečný jev u asteroidu Oumuamua, nebo jestli je pro tato vesmírná tělesa běžný.

Také proto vědci doufají, že budou mít možnost v blízké době podobné pozorování opakovat, aby se dozvěděli více o těchto mezihvězdných tělesech. Vědci se totiž domnívají, že v okruhu jedné astronomické jednotky od Země by se měl nacházet vždy alespoň jeden mezihvězdný asteroid, který by teoreticky mohly zachytit naše přístroje.

Prvního galaktického „hosta“ v naší soustavě se podařilo astronomům objevit 18. října 2017 havajskému teleskopu Pan-STARRS1, který hledá planetky v blízkosti Země. Těleso, které dostalo jméno Oumuamua, se pohyboval z netypického směru velmi odkloněného od roviny oběhu planet rychlostí až 25 kilometrů za sekundu (cca 90 tisíc km/h) vůči Slunci. Dále čtěte: (Došlo k havárii rakety japonské výroby. Explodovala vteřinu po startu).

Lukáš Bauer | inStory.cz
Kam dál?
Umělá inteligence. Spása nebo hrozba?
Vědci konečně mají vysvětlení pro záhadné otřesy, které se objevily krátce po…