Vzdušné monstrum bude hlídat hranice evropského kontinentu
Vývoj tohoto unikátního vojenského dronu kategorie MALE (Medium-Altitude Long-Endurance) začal v roce 2009 projektem Talarion, který se později transformoval do programu MALE RPAS (Medium Altitude Long Endurance Remotely Piloted Aircraft System). Na tomto společném projektu pracuje trojice společností ze Španělska, Německa, Francie a Itálie.
Jedním ze základních předpokladů tohoto vojenského dronu, tedy dálkově ovládaného letounu, je schopnost samostatně létat v hustém evropském leteckém provozu. Díky této schopnosti se bude jednat o vůbec první podobný stroj, který nebude omezen vzdušným prostorem.
Díky dvojici motorů je letoun stabilně zálohován pro případ výpadku. I s jedním motorem totiž operátoři mohou letoun plně ovládat a bezpečně doletět do cíle. Letoun je primárně určen pro vyhledávání cílů a průzkumnou činnost, proto je nezbytný dlouhý dolet. Může být ale také vybaven celou řadou palubních zbraní, přestože jeho hlavním cílem v době míru bude hlídkování na hranicích Evropské unie.
„Ještě před námi leží spousta práce. Tento model ve skutečné velikosti představuje první ukázku toho, čeho Evropa může dosáhnout ve špičkové technologii, pokud sdružuje svou průmyslovou sílu a know-how,“ uvedl v Berlíně Dirk Hoke, generální ředitel divize pro obranu a vesmír společnosti Airbus.
Během vývoje eurodronu konstruktéři uplatní i zkušenosti s vývojem italského bezpilotního letadla Piaggio P.1HH HammerHead od firmy Leonardo, která se na vývoji podílí. Stejně jako eurodron i Piaggio P.1HH HammerHead pohání dvojice turbovrtulových motorů s tlačnými vrtulemi. Společnost Airbus zase může uplatnit zkušenosti s vývojem bezpilotních létajících taxi Vahana (čtěte:Airbus dokončil důležitou sérii prvních zkoušek svého létajícího taxi Vahana).