Vlajková loď Peugeotu v novém kabátě
Hlavní designér Peugeotu MATTHIAS HOSSANN to okomentovat takto: „Peugeot radikálním charakterem nových modelů 508 posiluje svou technologickou identitu a charakteristický vzhled šelmy. Ultratenké světlomety a podpis se třemi drápy jsou zasazeny do masky chladiče, která splývá s nárazníkem, a vytváří tak velkolepou přední část.“
Kromě exteriéru prošel úpravami a vylepšením i interiér. V kabině nových modelů 508 a 508 SW je patrný jasný posun směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Důraz je kladen na kvalitu a modernost materiálů nového čalounění, stejně jako na nové zjednodušené ovládání převodovky přinášející lepší zážitek a propracovanější ergonomii. Systém Peugeot i-Cockpit® nového modelu 508 nabízí opět více technologií, a to díky novému systému infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigací, rozpoznáváním hlasu, bezdrátovým připojením a aktualizacemi „over the air“.
Vozy 508 představují to nejlepší od značky Peugeot, pokud jde o potěšení z jízdy a pohodlí. Samozřejmostí jsou vyspělé asistenčními systémy, které zajišťují bezpečnost jízdy. Mezi ně patří zejména:
- Noční vidění (Night Vision), které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů;
- Poloautonomní řízení 2. úrovně, které tvoří adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu;
- Parkovací asistent s HD kamerami;
- Řízené odpružení se 3 režimy (Normal, Comfort a Sport).
Co naopak zůstalo i po modernizaci stejné, jsou pohony, tedy až na výjimku v podobě plug-in hybridní verze o výkonu 180 koní, kterou Peugeot dosud nabízel jen u modelů 308, 308 SW a 408. Nabídka motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW nyní zahrnuje dvě plug-in hybridní verze - o výkonu 180 koní a o výkonu 225 koní. Dále lze volit mezi benzinovou a dieselovou variantou, obě o výkonu 130 koní. Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vlajkovou lodí strategie „Neo-Performance“ je plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 koní a pohonem všech kol.
Nový Peugeot 508 je připraven uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky. Kdo je vlastně typickým klientem? Marketingový ředitel Peugeotu Phil York jej specifikuje takto: „Nové vozy 508 odpovídají hodnotám a zájmům zákazníků, kteří hledají vůz se sportovním a dynamickým tvarem nabízející skutečný zážitek na palubě, aniž by slevoval z nároků na technologie a konektivitu. Peugeot 508 je ohleduplný k životnímu prostředí a stejný přístup vyznávají i jeho zákazníci. Požadují motory s nízkou spotřebou, ale nechtějí rezignovat na potěšení z jízdy. Nový Peugeot 508 SW přidává ke své elegantní siluetě i mimořádnou praktičnost, což ocení zejména rodiny.“
Pánská klientela má oblíbenou hlášku, a to „Na barvu to nejezdí“. Nicméně je zřejmé, že barva je důležitou součástí designu a někdy má dokonce sílu rozhodnout o výběru vozu. Nový Peugeot 508 dostal hned tři nové barvy karoserie, a to bílou Okénite, modrou Eclipse a šedou Titane. Stálicemi zůstávají zářivá a extravagantní červená Elixír a sametová černá Perla Nera. Pro svou praktičnost a eleganci jsou zákazníky vyhledávané i světlejší šedá Sélenium a tmavší šedá Artense.
Nový Peugeot 508 bude uveden na evropský trh v červnu 2023. Vyrábět se bude ve Francii, v závodě Mulhouse.
Zdroj: Peugeot.