Koná se jedna z největších přehlídek letecké techniky s unikátními exponáty
Podobné akce, neboli aerosalony, slouží jako bojiště společností Boeing a jejího evropského rivala Airbus. Díky této letité rivalitě máme také dnes nejmodernější dopravní stroje, které jsou doslova plné elektronických systémů a podíl elektrické energie se rok od roku zvyšuje.
Elektronickými systémy dnes konstruktéři a inženýři nahrazují mechanické a hydraulické systémy ovládání letounu a mnoho dalších součástí. Elektrické motory jsou ale stále zatím v nedohlednu a výrobci se od konvenčních proudových spalovacích motorů ještě dlouho neodkloní.
Zvyšuje se také výrazně účinnost motoru a výrobci usilují i o to, aby moderní letouny měly co nejmenší spotřebu paliva a byly co nejekologičtější. Během výroby se využívají materiály na bázi uhlíkových vláken a letadla jsou tak výrazně lehčí než v případě kovových materiálů.
Pro výrobce je hnacím motorem také to, že se stále předpokládá výrazný nárůst leteckých cestujících ve světě, a to zejména v Asii, ale i ve východní Evropě. Na některých trasách tak mohou být ekonomické i obří stroje jako A380, které dokáží přepravit najednou až 800 pasažérů. O letadlo společnosti Airbus je však v posledních letech velice malý zájem a dokonce bylo zvažováno ukončení jeho výroby.
Na veletrhu aktuálně působí okolo deseti českých firem, které se přímo účastní mise pod křídly Ministerstva průmyslu a obchodu. Ve Velké Británii se tak prezentují například společnost Aero Vodochody, PBS Velká Bíteš nebo RayService. Jedním z nejzajímavějších kousků na výstavě je bezpochyby moderní stíhací letoun Tempest, který svým názvem navazuje na svého slavného předchůdce z druhé světové války. Dále čtěte: (Velká Británie vybuduje po letech svůj vlastní kosmodrom).