Elektromobilita už proniká i mezi užitkové vozy

 Auto-Moto 
09. listopadu 2019 14:46 / Ema Maxová
  0
📷
5 fotografií v galerii
Od roku 2020 dojde v automobilovém průmyslu k velkým změnám Peugeot
V automobilovém průmyslu dojde od roku 2020 k velkým změnám. Požadavky EU na snížení emisí budou od příštího roku tak přísné, že se žádná automobilka neobejde bez alternativních pohonů.

Extrémně přísné emisní normy postihnou v první fázi jen osobní automobily, požadavky pro emise lehkých užitkových vozů budou následovat s odstupem několika měsíců. Některé automobilky ovšem nelení a uvádějí elektrické užitkové vozy už teď.

Mezi prvními je značka Peugeot, patřící do skupiny PSA. I nad Peugeotem, stejně jako nad ostatními automobilkami, visí hrozba vysokých až likvidačních penalizací, které budou muset zaplatit, nepodaří-li se jim dosáhnout průměrných flotilových emisí nově vyrobených osobních aut pod 95 g/km. Předseda představenstva PSA Carlos Tavares se ale nechal slyšet, že skupina PSA žádné penále platit nebude. Slibuje, že bude vyrábět a prodávat vozy tak úsporné, že se do takřka nesplnitelného limitu vejdou.

Vozy, které nejvýznamnější značka skupiny PSA, automobilka Peugeot, aktuálně uvádí na trh, jasně naznačují, že Carlos Tavares má důvod k optimismu. Na evropské trhy právě přichází nový Peugeot 208, a to jak v klasických benzínových a naftových, tak i v elektrických verzích. Dieselový motor emituje 85 g CO2/km, benzínový 94 g CO2/km a elektrický motor má emise nulové. Nový Peugeot 208 navíc nahrazuje stávající Peugeot 208, který je s více než 300 tisíci prodaných kusů celosvětově nejprodávanějším vozem značky. Následovat bude Peugeot 2008, který rovněž disponuje elektrickou verzí.

Peugeot se zavázal elektrikovat celou svoji osobní modelovou řadu do roku 2023. Ovšem, co se týká elektromotoru, značka nečeká a zavádí ho i do své řady lehkých užitkových vozů. Nedávno Peugeot ohlásil elektrickou verzi své největší dodávky – Peugeot Boxer. Nyní oznámil elektroverzi modelu Peugeot Expert. Nová elektrická dodávka střední velikosti nazvaná e-Expert by měla dorazit na evropské trhy už ve druhé polovině příštího roku. Klient si dle svých potřeb a způsobu používání může zvolit mezi verzí s baterií o kapacitě 50 kWh, což vystačí na přibližně 200 kilometrů jízdy, nebo si může pořídit verzi schopnou na jedno nabití ujet 300 km, vybavenou baterií o kapacitě 75 kWh.

Proč se však Peugeot pouští do elektrifikace dodávek, když tato oblast může ještě počkat? Odpovědí je několik. Peugeot aktuálně drží vedoucí pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozů a pochopitelně o ni nechce přijít. Je tedy zcela na místě přizpůsobit se novým trendům dřív, než to udělá konkurence, lačná po tom, aby Peugeot na trůnu lídra trhu nahradila.

Dalším důvodem jsou opatření vedoucí k omezení vjezdu do městských center, která mnoho evropských měst má, nebo chystá. Elektrické dodávky budou schopny zajistit zásobování obchodů, restaurací a dalších firem, čímž získají značnou konkurenční výhodu. Mimochodem, i Paříž má podobná omezení v plánu a francouzský trh je pro Peugeot zcela zásadním.

Model Peugeot e-Expert se tak stane nepostradatelným pracovním nástrojem nejen pro francouzské firmy. Expert je totiž skutečným expertem na zásobování. Má značnou přepravní kapacitu a přitom kompaktní výšku, se kterou se dostane do jakýchkoli podzemních garáží, kam jeho konkurenti nemohou. Nabízí také verze pro přepravu osob, čímž padne do noty hlavně hotelům sídlícím v centru města a firmám zabývajícím se cestovním ruchem. Ostatně výhody tohoto modelu už objevilo téměř 200 tisíc klientů, kteří si model Peugeot Expert zakoupili.

Témata: auto, moto, Peugeot
Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Objevte nejnovější kolekci minišatů Reserved. Letní inspirace, které uchvátí!

Styl

Jak vybrat oblečení na prvním rande? Díky červené barvě z vás muž nespustí oči

Dům a zahrada

Proč nejsou kočky tak věrné jako psi? Psi potřebují lásku, kočky jistoty