Spotřeby hybridů odhaleny. Takové hodnoty nikdo nečekal!
Jejich spotřeby a emise CO2 ovšem tehdy zůstaly zahaleny tajemstvím. „Čekáme na homologaci, ale emise CO2 by měly být pod 50 g/km a spotřeba kolem 2 litrů na 100 kilometrů,“ hlásali tenkrát představitelé značky. Až tento týden byly reálné spotřeby hybridních Peugeotů zveřejněny a celá motoristická veřejnost zalapala po dechu. Emise CO2 u hybridních Peugeotů dosahují pouhých 29 g CO2 na kilometr a průměrná spotřeba paliva neuvěřitelných 1,3 litrů benzínu na 100 kilometrů! Tím se vozy, v jejichž útrobách hybridní ústrojí leží, dostaly na nejlepší úroveň na aktuálním trhu hybridních automobilů.
Plug-in hybrid, neboli dobíjecí hybrid funguje na jednoduchém principu. V přední části vozu je uložen klasický benzínový motor, který je spojen s jedním nebo s dvěma elektrickými motory. Dalším důležitým komponentem celého systému je baterie, uložená v případě nových Peugeotů tak šikovně, že nijak neubírá prostor pro cestující ani pro zavazadla. Baterie o kapacitě 13,2 kWh se dobíjí pomocí domácí elektrické zásuvky, nebo ještě lépe pomocí zařízení Wallbox, které ji dokáže plně dobít za hodinu a 45 minut.
Baterie pak umožní vozu ujet ve 100% elektrickém a samozřejmě bezemisním režimu až 59 kilometrů. V praxi to znamená, že na dojíždění do práce, rozvoz dětí do školy a na běžné popojíždění po městě jezdíte na elektřinu, na přesun do vzdálenějších destinací se můžete spolehnout na starý dobrý benzín.
Peugeot uvede v nejbližších dnech na trh tři vozy vybavené tímto mimořádně účinným a úsporným pohonem. Jedná se o Peugeot 3008 GT HYBRID4, Peugeot 508 HYBRID a Peugeot 508 SW HYBRID. Podívejme se na ně blíže.
Peugeot 3008 GT HYBRID4 se pyšní emisemi 29 g CO2/km, dojezdem 59 kilometrů ve 100% elektrickém režimu a průměrnou spotřebou 1,3 litrů benzínu na 100 kilometrů. Jeho největším trumfem je však pohon 4x4, což ostatní vozy v hybridním portfoliu značky Peugeot nenabízejí. Vděčí za to dvěma elektrickým motorům, o výkonech 110 a 112 koní, z nichž jeden je umístěn vpředu společně s benzínovým čtyřválcem PureTech o výkonu 200 koní, druhý elektromotor je uložen vzadu a pohání zadní kola. Pracují-li všechny tři motory současně, dosáhne Peugeot 3008 Hybrid4 výkonu, jakého žádný sériový vůz značky Peugeot nikdy nedosáhl, rovných 300 koní! Zrychlení z 0 na 100 km/hod pak vůz zvládne za neskutečných 5,9 vteřiny.
Ovšem ani další hybridní vozy Peugeot 508 Hybrid a nový 508 SW Hybrid by neměly ujít vaší pozornosti. 508 Hybrid emituje 29 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu dosahuje 54 km. Praktičtější kombi 508 SW Hybrid má emise CO2 o gram vyšší, tedy 30 g C0₂/km a dojezd na elektřinu 52 km. Oba vozy vykazují průměrnou spotřebu 1,3 litrů benzínu na 100 kilometrů. Modelová řada Peugeot 508 je oblíbená hlavně u firemních klientů. Je známo, že pro tuto klientelu je alfou a omegou výše provozních nákladů. Proto je určitě zajímavé, že náklady na užívání a provoz vozů nový Peugeot 508 Hybrid a nový Peugeot 508 SW Hybrid jsou rovnocenné s náklady stejných vozů s motorem BlueHDi 130 EAT8 (v závislosti na legislativních podmínkách platných v dané zemi).