První automobil s klimatizací byl vyroben v 60. letech. Tehdy se jednalo o nevídaný luxus
První klimatizce v automobilech se objevily v roce 1933 v USA, kde je společnost z New Yorku dodatečně do vozů instalovala. O klimatizovaná vozidla však v té době díky vysoké ceně instalace a velkým rozměrům klimatizačních jednotek nebyl velký zájem.
Klimatizace byly instalovány do vozů Packard a Cadillac, ale projekt nebyl komerčně úspěšný, protože výparník klimatizace zabíral více než polovinu kufru a také neměl prakticky žádné ovládání, takže studený vzduch neustále proudil do interiéru automobilu.
V poválečných letech se však objevily účinnější systémy a spolu s tím se v roce 1953 zrodil i první od výrobce klimatizovaný vůz Chrysler Imperial. Chrysler byl tedy první, kdo vyrobil automobil s integrovaným systémem klimatizace zvaný Airtemp.
Airtemp byl pokročilejší než jakákoliv automobilová klimatizace do roku 1953. V interiéru Imperialu se nacházel spínač se třemi polohami pro regulaci ventilátoru. Systém byl schopen rychle ochladit teplotu uvnitř vozu a také snížit vlhkost, prach, pyly a tabákový kouř.
Prvním československým vozem vybaveným klimatizací byla státnická limuzína Škoda VOS. Následovala speciálně upravená Tatra 603 z roku 1962, kterou ČSSR věnovala Fidelu Castrovi. V 80. letech se klimatizace ve větší míře montovaly do Tater 613, masového rozšíření se pak dočkaly se Škodou Felicia v roce 1994. Dále čtěte: (Již letos bude možné odemknout a nastartovat automobil pomocí otisku prstu).