Brzy začne sněžit. Tipy, jak bezpečně zahřát auto, se budou hodit
Zahřátí auta před jízdou je pozůstatkem z dob, kdy na silnicích dominovaly karburátorové motory. Moderní auta používají senzory k úpravě spotřeby paliva a volnoběh prostě nezahřeje motor natolik, aby tyto senzory reagovaly. Zkrátka to už nedělejte.
Jak bezpečně vyrazit s autem do mrazu
Prostě nastartovat a co nejrychleji vyrazit na cestu je nejrychlejší způsob, jak zahřát motor na tu teplotu, při které se přepne zpět na normální poměr vzduchu a paliva. I když chod naprázdno posílá teplý vzduch generovaný jádrem topení do kabiny po několika minutách, chod naprázdno překvapivě málo zahřeje samotný motor. Nejlepší je tedy nechat motoru několik sekund na vytvoření tlaku oleje před normální jízdou. Dobrá kvalita a stav oleje jsou ale klíčové pro ochranu motoru při studeném startu.
Zahřátí motoru za jízdy trvá pět až 15 minut, takže první část jízdy jeďte opravdu v klidu. Výkonná auta to za vás často udělají odstupňovaným omezovačem otáček, který vám nedovolí využít plný rozsah otáček vozu, dokud se motor nezahřeje na správnou teplotu. Takže nastartujte auto, oškrábejte okno a vyrazte.
Zkusit můžete ohřívač motoru
Ohřívač bloku motoru skutečně existuje, ale bude vás stát několik tisícovek. Toto externí topítko lze namontovat na téměř každé vozidlo. Pokud máte pár tisícovek navíc a chcete šetřit svůj motor, určitě je to dobré řešení.
Každopádně se tedy vyhněte modelu, kdy svoje auto nastartujete a necháte ho několik minut běžet na volnoběh. V takovém případě dochází k úbytkům oleje a bez oleje, nebo jeho správného dávkování, se začne poškozovat samotný motor a další části vozu. Navíc je to taky značně neekologické.
Zahřívání motoru tím, že jej necháte běžet na volnoběh, je tedy opravdu mýtus, který už dávno neplatí. Dále čtěte: Auta sbírají o svých uživatelích spoustu dat. Některé státy na to už reagují.
Zdroj: Popular Mechanics.