Na okruzích jezdí ve formulích, čím ale vozí závodníci své děti do školy?

 Auto-Moto 
30. dubna 2021 19:12 / Ema Maxová
  0   0
📷
6 fotografií v galerii
Automobiloví závodníci sviští po závodních tratích závratnou rychlostí Peugeot
Automobiloví závodníci sviští po závodních tratích závratnou rychlostí. V honbě za vítězstvím se občas pouštějí do jezdeckých manévrů, které je mohou stát život. Když je sledujete z ochozů, máte pocit, že pilot formule nemá žádný pud sebezáchovy, na druhou stranu musíte obdivovat jeho odvahu a mistrovské umění ovládat rozběsněný stroj. Jak a co však tito profesionální jezdci řídí v běžném životě?

Zeptali jsme se několika mistrů volantu, odpovědi se většinou velmi podobaly: „Já se na trati a při tréninku vyřádím až až, na běžné silnici jezdím většinou předpisově.“ Anebo: „Miluji sportovní jízdu, ale v každodenním životě ocením spíše kombíka.“

Tovární jezdci v soukromí většinou jezdí s vozem stejné značky jako na trati. Často je sériové auto, které automobilka jezdci svěří, součástí odměny za práci odváděnou závodníkem. Nezřídka sportovní posádky plní roli ambasadorů značky. To je případ jezdců, které si značka Peugeot vybrala pro svůj velký comeback do Le Mans. 

Legendární závod 24 hodin Le Mans je jedním z nejnáročnějších, ale také neprestižnějších motoristických podniků na světě. Peugeot v něm už několikrát v minulosti zvítězil. V roce 2011 se ovšem k velkému zklamání svým fanoušků stáhl, a to přestože už měl připraven nový hybridní speciál. Nyní se Peugeot rozhodl vrátit, a to rovnou do královské kategorie Le Mans Hypercar. Pro řízení svých závodních vozů si najal ty nejlepší piloty z branže. Všech sedm jezdců má za sebou zkušenosti z Formule 1 a z vytrvalostních závodů. Všech sedm také vlastní pěknou sbírku cenných titulů z nejrůznějších závodů.

V seznamu známých jmen figurují 34letý Paul di Resta ze Skotska, 28letý Kevin Magnussen a 26letý Mikkel Jensen z Dánska, 37letý James Rossiter z Anglie, 38letý Loïc Duval z Francie a 26letý Gustavo Menezes z USA. Kromě toho, že tito jezdci sdílejí mnoho závodnických zkušeností a vášeň pro motoristický sport, budou teď mít i stejná auta. Všichni dostanou výjimečný model 508 Peugeot Sport Engineered. 

Sportovní verze modelu Peugeot 508 rozhodně není obyčejná „sériovka“. Vznikla ve Versailles v dílnách závodní divize Peugeot Sport a vyrábí se ve francouzském Mulhouse. S hnacím ústrojím o výkonu 360 koní jde o nejvýkonnější sériový vůz, jaký kdy Peugeot vyráběl. Na druhou stranu to není vůz pro závodní tratě, ale pro běžný život, proto byl u něj vyladěn podvozek tak, aby bylo dosaženo nejlepšího kompromisu mezi komfortem a jízdním chováním. V praxi to znamená, že po městě s ním můžete jezdit tiše a čistě na elektřinu, ovšem za městem si lze užít sportovnější jízdu se zrychlením z 0 na 100 za 5,2 vteřiny a s kombinovanou spotřebou jen 2 litry na 100 kilometrů. Navíc se 508 Peugeot Sport Engineered vyrábí i v praktické verzi SW s prostorným kufrem a štědrým místem na zadních sedadlech.

Tovární jezdci Peugeotu James Rossiter a Gustavo Menezes už novými vozy jezdí a nešetří chválou: „508 Peugeot Sport Engineered se mi opravdu moc líbí. Je to dokonalé auto jak pro rodinu, tak i pro někoho, jako jsem já, kdo miluje vzrušení z jízdy. Líbí se mi, že byl vyvinut ve stejné dílně jako závodní Hypercar. Od první chvíle používám ve městě hlavně elektrický režim. A skvěle se do ně vejdou dětské autosedačky,“ pochvaloval si Gustavo.

Také James Rossiter byl z auta nadšený: „Ohromný dojem na mě udělala některá nastavení, především odpružení a elektronika. Vše individuálně reaguje na vaše řízení a mění chování vozu podle podmínek a stylu jízdy. Tím se podle mě posouvá 508 Peugeot Sport Engineered na vyšší úroveň. Je příjemné cítit výkon, točivý moment a odezvu elektromotoru. U verze SW se mi dozadu vejde kolo nebo surf. Každé ráno se tak mohu se svými „hračkami“ snadno vydat kamkoli, což mi dělá obrovskou radost.“

Loïc Duval, Kevin Magnussen a Mikkel Jensen si převezmou své vozy 508 Peugeot Sport Engineered ve velmi brzké době doma ve svých zemích, tedy ve Švýcarsku, Dánsku a Rakousku. 

Na začátku května přijdou na řadu i „běžní“ zákazníci značky. Zpočátku ve Francii, Německu a dalších zemích západní Evropy. 

 

Témata: auto, moto, závody
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Brad Pitt vyrábí luxusní šampaňské. Plány mu může překazit jedině Angelina Jolie

Styl

Co je transepidermální ztráta vody a jak ovlivňuje vaši pleť

Tech

Nová technologie výroby nerozbitného skla je inspirována lasturami. V budoucnu má být použita pro obrazovky...

Zavřít reklamu