Evropský automobilový trh zažívá turbulence, některé modely však výrazně rostou
Mezi modely, které si na turbulentním trhu polepšily jsou například Peugeot 208 a 2008. Za první dva měsíce se dostaly do první pětky nejprodávanějších vozů v Evropě. Peugeot 208 se tak stal evropskou jedničkou, což se modelu značky Peugeot podařilo naposled před třinácti lety.
Přitom ještě nedávno „dvěstěosmička“ na evropském trhu nedosáhla ani na stupně vítězů. V loňském roce se musela spokojit pouze s bramborovou medailí a přenechat cenné kovy své německé konkurenci a odvěkému francouzskému rivalovi, který s modelem Clio dosáhl na stříbro.
Do první evropské pětky se ale probojoval ještě další zástupce Peugeotu, SUV 2008. V únoru byl v rámci měsíčních výsledků třetí, celkově je zatím čtvrtý. Oproti roku 2020 zaznamenal nárůst o úctyhodných 64 %.
Čím značka prodejní úspěchy francouzská značka vysvětluje?
„Je to výsledek vytrvalé práce, kterou po několik let odváděly všechny týmy značky,“ říká zástupce automobilky. Je však zřejmé, že v poslední době Peugeot udělal řadu strategických rozhodnutí, která mu na zmítajícím se trhu upevnila pozici. Představil nové logo a novou identitu, což značce dodalo na prestiži. Ukázal nový vysoce atraktivní model Peugeot 308 jakožto předzvěst budoucnosti. Zavedl mezi prvními online prodej vozů, financování a protiúčet. Vybavil celou svou modelovou řadu elektrickými motory. Rozšířil nabídku konektivních služeb. A pustil se do mnoha dalších projektů, které v budoucnu přinesou ovoce. Evidentně se Peugeot dívá do budoucnosti s optimismem a jistotou, a to dává klientům patřičnou důvěru a chuť kupovat jeho vozy.
V ČR první pozice drží v rukou vozy české výroby
V České republice zřejmě Peugeoty 208 a 2008 na první pozice nezaútočí, ty pevně drží v rukou vozy české výroby. Nicméně oba modely si vedou velice dobře, zejména pak Peugeot 2008, který za první dva měsíce letošního roku registroval meziroční nárůst o 89,3 % a obsazuje 4. pozici v segmentu B. Peugeot 208 rovněž meziročně rostl, a to o 19,7 %. V rámci svého segmentu je na 12. místě.
Foto01: Model 2008 je v Česku nejprodávanějším Peugeotem
Foto02: Peugeot 208 je nejprodávanějším vozem v Evropě
Foto03: Patří mezi bestsellery i v Anglii
Foto04: 208 cílí na mladou klientelu
Foto05: Ani malé ani velké, Peugeot 2008 boduje optimálními rozměry