Elektromobil, který má šanci přesvědčit i zatvrzelé odpůrce elektromobility
Dva poslední z tohoto výčtu jsou ovšem jen otázkou času. O dotacích a jiných výhodách pro elektromobilisty se jedná a některé, jako například parkování zdarma či vjezd do zelených zón už jsou v platnosti. Také infrastruktura se velmi rychle rozvíjí. V Evropě už je skoro sto tisíc dobíjecích stanic a další rostou jako houby po dešti. Zhuštění sítě dobíjecích stanic se tedy dá v dohledné době očekávat i u nás.
Ostatní argumenty nepřátel elektromobilů dokáží některé vozy eliminovat či aspoň zmírnit. Jedním z těchto automobilů je nový Peugeot 208. Ten se chystá na trh už na konci letošního roku. Jeho hlavní zbraní v konkurenčním boji je nová platforma CMP. Má řadu přínosů: nižší hmotnost vozu, lepší aerodynamiku, utlumení vibrací, vyšší akustický a tepelný komfort a zejména pak snížení emisí CO2. Největší její výhodou je však modularita. To znamená, že dokáže přijmout komplexní řadu asistenčních systémů a jakýkoli zdroj energie. Nový Peugeot 208 tak můžete mít s benzínovým, dieselovým či elektrickým motorem. Současně má nový vůz celý arzenál moderních technologií, jaký mu mohou závidět i konkurenti mnohem vyšších segmentů.
U elektrické verze platforma CMP navíc pohltí 220 litrů baterií tak, že zachová objem zavazadelníku i prostor v kabině, které jsou tak stejné jako u klasické verze se spalovacím motorem.
Dojezd nového elektrického Peugeotu dosahuje 340 kilometrů, což zřejmě na dopravu na dovolenou do Chorvatska není, nicméně na každodenní cesty to bohatě postačuje, přitom se nemusíte bát zapnout si klimatizaci či topení. Peugeot e-208 totiž nabízí nejlepší tepelný komfort na trhu. Má výkonné topné prvky, tepelné čerpadlo i vyhřívaná sedadla, vše s minimálním dopadem na dojezd. Šikovné je programovatelné přednastavení teploty, což znamená, že se auto předem vyhřeje, ještě než do něj usednete. Ovšem musí být připojeno do zásuvky, čímž se dostáváme k dobíjení.
Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobená každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby: klasickou domácí zásuvkou (doba dobití 16 hodin), třífázovým proudem (5 hodin) nebo veřejnou rychlodobíjecí stanicí (30 minut pro dobití na 80 %). Neustálá potřeba připojovat auto do elektrické sítě se může zdát únavná, ale představte si, že už nikdy nebudete muset na čerpací stanici!
A jak je to s pořizovací cenou vozu? Pro český trh zatím nebyla stanovena, ale např. ve Francii už můžete objednat vůz na leasing, přičemž měsíční splátka elektrické verze se blíží splátce na benzínem poháněnou dvěstěosmičku s identickou úrovní výbavy.
K tomu všemu si připočtěte benefity řízení elektromobilu: vůz bleskurychle reaguje, nehlučí, nevibruje a co je nejdůležitější, neprodukuje žádné emise CO2.
Zdá se, že automobilka Peugeot stvořila vůz, který dokáže poměr nepřátel a přátel elektromobility výrazně změnit ku prospěchu pro životní prostředí. Více o novém Peugeotu 208 najdete na peugeot.cz a ve videu.