Češi se postarali o největší překvapení mezinárodního srazu veteránů!
Na start veteránské rallye se postavilo 84 posádek z 11 zemí. Češi se postarali o největší překvapení mezinárodního srazu veteránů Peugeot, jejich vozy byly bezkonkurenčně nejstarší!
Prestižní mezinárodní sraz veteránů Peugeot zavítal poprvé do České republiky, aby zde během tří dnů potěšil všechny milovníky historie této francouzské značky s mimořádně bohatou tradicí. Asociace se těší podpoře nejen samotné automobilky, ale přímo i rodiny Peugeot, díky čemuž nikdy nechybějí vysoce kvalitní historické vozy.
Startovní pole bývá ovšem zajímavé i z pohledu účastníků. Letos přijeli například člen zakladatelské rodiny Thierry Peugeot, ředitel muzea Peugeot Xavier Créspin, správce depozitáře Hervé Charpentier atd. I tito opravdoví znalci historie francouzské automobilky byli překvapeni, jaké dobové skvosty se u nás skrývají. První tři nejstarší auta na start veteránské rallye totiž přistavili čeští zástupci.
Nejstarším vozem startovního pole byl Peugeot Type 172 M, se kterým přijel pan Ondřej Kuba. Tento automobil se vyráběl v jediném roce, a to 1928. Z výrobní linky sjelo pouhých 11 970 kusů.
Jen o rok mladší byl vůz druhého českého reprezentanta – pana Miroslava Záruby. Jednalo se o Peugeot 201. Tento model byl první na světě se sériově montovanými nezávisle zavěšenými koly. Výjimečné konstrukční řešení zajistilo vozu Peugeot 201 obrovský obchodní úspěch a značce Peugeot umožnilo poměrně snadno překonat hospodářskou krizi. Exemplářů tohoto druhu se tedy po světě dá najít víc. Málo z nich je ovšem v takové kondici jako Peugeot 201, se kterým přijela paní Brunclíková. Ve stylovém dobovém oblečení byla česká majitelka nádherného 89 let starého vozu jednoznačně nejzářivější hvězdou setkání.
V první desítce nejstarších vozů se objevily ještě dva exkluzivní historické kousky obsazené českými posádkami. Jednalo se o dva Peugeoty 402, které návštěvníkům připomněly předválečné období. Revoluční model Peugeot 402 s aerodynamickou karoserií svou konstrukcí dalece předstihl konkurenci. Jeho splývavé křivky a světlomety za maskou se zapsaly do automobilové historie, a není divu, že na akci vzbuzovaly obdiv diváků.
Letošní 26. ročník byl výjimečný v tom, že poprvé v historii byla povolena účast motocyklu Peugeot. Model Peugeot P105 z roku 1929 hrdého českého majitele Eduarda Kohouta okouzlil porotu natolik, že ho zvolila vítězem soutěže Concours d‘Elegance.
Většina účastníků srazu se shodla na tom, že ročník 2018 byl jeden z nejpovedenějších. Příští rok se majitelé legendárních modelů se lvem ve znaku chystají na sraz do Belgie.