Nejlepší pohony současnosti: Náš výběr dle aktuálních možností a trendů

 Auto-Moto 
18. května 2022 17:15 / Ema Maxová
  0
📷
6 fotografií v galerii
Jaké jsou nejlepší aktuální možnosti a trendy?  Peugeot
Pročítáte motoristický časopis a většina článků velebí elektromobily a hybridy. Pustíte si televizi a vyskočí na vás reklama na auto poháněné elektřinou. Při cestě do práce na vás svítí billboardy propagující alternativní pohon… Zdá se, že normální auta vymřela. Ale nenechte se zmást reklamami.

Normální auta nevymřela a zřejmě ještě pár let přežijí. Jaké jsou tedy nejlepší aktuální možnosti a trendy? Za nás volíme klasické benzínové a naftové motory, ovšem jen ty, které splňují nejnovější emisní normy, a jejichž provoz je maximálně úsporný. Ovšem i omílané elektromobily a plug-in hybridy jsou dobrou volbou. Tyto dva pohony sice přinášejí uživatelům několik omezení, ta ale bohatě kompenzují výsadami udělenými „elkovým espézetkám“. 

Proč jsme do našeho výběru nezahrnuli tolik diskutovaný vodík? Jde sice o vysoce perspektivní alternativu, ale vozidlo na vodíkové články a) nezaplatíte b) neseženete a c) nenatankujete. Za deset let možná budeme dál a můžeme si o tom promluvit znovu. Do našeho seznamu nejlepších pohonů jsme nezařadili ani CNG a LPG. Plyn už totiž ze zjevného důvodu není tak perspektivní, jak býval.

Takže máme na našem seznamu benzín, diesel, plug-in hybrid a elektřinu. Jsou modely, které všechny tyto možnosti nabízejí. Například nový Peugeot 308. Ten dnes objednáte jako benzín, diesel, plug-in hybrid a v příštím roce dorazí i jako mild-hybrid a 100% elektromobil. 

Začněme klasickými pohony

Nový Peugeot 308 tedy může být poháněn benzínovým agregátem PureTech 1.2 o výkonu 110 nebo 130 k, nebo naftovým BlueHDi 1.5 o výkonu 130 k. Na výběr jsou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. 

Základní benzínová verze Active Pack 1.2 PureTech 110 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou má spotřebu 5,5 litru na 100 km a emise 124 g CO2/km. Základní diesel Active Pack 1.5 BlueHDi si řekne o 4,3 litry na 100 km a emituje 114 gramů na kilometr. Vyšší úrovně výbavy sice vypustí do ovzduší o pár gramů CO2 víc, ale jen tak nepatrně, že se jich nemusíte vzdávat. Kdo by nechtěl navýšit úroveň komfortu a bezpečnosti o exkluzívní prvky výbavy jako například vyhřívaný volant, nebo vylepšený adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který nově ovládá poloautomatickou změnu jízdního pruhu, doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách? Dále si u vyšších výbav můžete dopřát Peugeot Matrix LED či systém Peugeot i-Connect® Advanced, který je vrcholnou ukázkou moderního, efektního a snadno ovladatelného infotainmentu. Převratnou novinkou je také systém sledování mrtvého úhlu s dlouhým dosahem, a to až 75 metrů, a za zmínku stojí i systém Visiopark 3 složený ze čtyř kamer pokrývajících 360° a couvací kamery s ostřikovačem. 

Pojďme k plug-in hybridům

Plug-in hybridy nabízí nový Peugeot 308 hned ve dvou výkonových variantách: 225 nebo 180 koní. Čistě na elektřinu ujedou až 60 km, v hybridním režimu pak emitují v průměru asi 26 g CO2/km. Součástí plug-in hybridního ústrojí je i lithium-iontová baterie s kapacitou 12,4 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Peugeot 308 můžete dobíjet pomocí běžné či zesílené zásuvky, přičemž je třeba počítat se čtyřmi až sedmi hodinami. Nejlepší je proto dobíjení přes Wall Box. Tomu stačí k plnému dobití akumulátoru necelé dvě hodiny.

A konečně 100% elektromobil. Ten přijde zanedlouho a představí to nejlepší ze světa elektromobilů: praktické řešení dobíjení, dojezd až 400 kilometrů a samozřejmě jedinečné zážitky z jízdy s vozem bez emisí, hluku, zápachu či vibrací. 

Zdroj: Peugeot.

 

Témata: auto, moto, Peugeot
Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Móda a kultura: Jak kulturní rozmanitost ovlivňuje módní trendy?

Styl

Vodu z rýže byste neměli vylévat do odpadu. Důvod vás možná překvapí

Tech

8 mýtů o hybridech, které vám brání vytěžit z tohoto pohonu maximum