Virtuální realitu brzy budou ovládat prsty na ruce
V budoucnu by tak virtuální realitu mohly zjednodušeně řečeno ovládat prsty člověka. Budoucí ovladač bude přesně kopírovat pohyby rukou a prstů samotného hráče.
Nedokonalé aplikace vědci vylepšili
Aplikace pro sledování pohybu prstů se dosud běžně spoléhaly na kamery, jako je například Oculus Quest. V poslední době vstupují na trh také kapacitní snímače blízkosti, které nabízejí přesnější rozpoznávání pohybu. Jak však vědci poznamenávají, detekci kamer brzdí přítomnost fyzických ovladačů a technologie senzorů vyžadují zlepšení a zdokonalení. Přesné zachycení pohybu ruky a prstů zatím zůstávalo nedokonalé.
Nyní je tu už prototyp ručního ovladače se 62 elektrodami a tréninkové datové sady s optickým monitorovacím systémem. Vědci při testech zachytili pohyby rukou 12 subjektů, z nichž každý měl různou velikost končetiny.
Nový systém nejen detekuje dotyk prstů na konkrétní elektrodě, ale předpovídá komplexní pohyb prstů ve 3D prostoru s využitím hodnot ze všech senzorů. To dává v budoucnu možnost intuitivní interakce pomocí prstů v aplikacích VR.
Virtuální realita toho v budoucnu bude umět mnohem víc
V loňském roce už společnost Sony představila další vychytávky pro VR. Díky nim budou uživatelé schopni simulovat pocity tlačení, tahání, uchopení a další. Jiné ovladače od Sony zase hráčům umožní nejen vidět svoje ruce, ale také cítit různé předměty, se kterými interagují.
Vědci se rovněž domnívají, že jejich nové technologie nebudou přelomové jen pro VR, ale mohly by být použity i v jiných oblastech, zejména pak v neverbálních komunikačních aplikacích. Dále čtěte: Umělá inteligence je žrout energie. Nový hardware ale její apetit zvládne.