Umělá inteligence pomáhá hledat firmám nové zaměstnance

 Technologie 
05. září 2019 15:37 / Terezie Zamlynová
  0
📷
2 fotografie v galerii
Umělá inteligence umí najít vhodného zaměstnance rychleji než personalisté nebo lovci mozků Depositphotos
Umělá inteligence (Al) stále více zasahuje do lidské činnosti v mnoha oblastech. Je přitom jasné, že přesto existují rezervy v tom, kam všude může vstoupit. A tak téměř každý měsíc přichází nová informace o tom, co dalšího se stalo pro Al úkolem. Nyní se hovoří o tom, že vstupuje na trh personální. Bude zkrátka pomáhat firmám s výběrem nových zaměstnanců.

Průzkumy v oblasti personalistiky a lidských zdrojů ukazují, že jen zhruba pouhých 10 procent životopisů poslaných do různých výběrových řízení je skutečně takových, které stojí za úvahu. Důvod je jasný – jen takto nízké procento prý odpovídá požadavkům na pracovní pozici. Ti ostatní to jen „zkouší“.

Pomocí technologie se vše zkrátí a zefektivní

A protože oblast HR (personalistiky) nyní už nespoléhá vždy jen na to, co kdo do výběrového řízení pošle, pomáhá personalistům i takzvaným headhunterům (lovcům mozků) moderní technologie. Například vyhledávací algoritmy. Pročesávají interní databáze kandidátů, externí zdroje a sociální sítě. Když narazí na vhodného kandidáta, vyberou ho. Dokážou se učit a vyhledávání stále zdokonalují. To, co by člověk pročítal a filtroval dny, tak nyní zvládne AI během vteřin. Pátrání se tak výrazně časově zkracuje.

A tím využívání umělé inteligence nekončí. Naopak – přichází další fáze. Po předvýběru vhodných kandidátů nastupují takzvaní HR chatboti. Sami cíleně a individuálně oslovují vybrané kandidáty přes chatovací aplikace typu Facebook, Messenger nebo Viber, někteří dokážou i sepsat e-mail. Komunikační robot má na starosti prvotní oslovení a ověření, zda je kandidát skutečně pro firmu vhodný a jestli má o práci zájem.

Chatbot udržuje kontakt s vybranou osobou. Skoro lidsky

Technologie je již na takovém stupni vývoje, že chatbot umí odpovědět potenciálním zaměstnancům na základní otázky, provede další filtr a vybrané lidi setřídí v interní databázi. Ve finále nabídne soupis nejlepších kandidátů, kteří se na danou pozici hodí a projevili o ni zájem. Na rozdíl od personalistů lidských tito se nikdy nezastaví. S vytipovanými lidmi tak dokážou komunikovat dvacet čtyři hodin sedm dnů v týdnu, kdykoli vytipovaní jednotlivci chtějí. Chatbot je dokonce pozve i na pohovor, aby „kořist“ neunikla, zároveň s ní udržuje kontinuální vztah ve všech fázích náboru. Už je to prostě tak – umělá inteligence dokáže nasimulovat, když je to třeba, velmi osobní přístup.

I v Česku už jsou zkušenosti

Chatboty už běžně pomáhají v komunikaci a předvýběru zaměstnanců do výroby například ve společnosti Knorr-Bremse, která vyrábí brzdové systémy pro železniční a užitková vozidla. Tato česká pobočka, sídlící v průmyslové zóně u Liberce, byla mezi prvními firmami, které v České republice chatboty začaly využívat pro nábor lidí.

Jisté je tedy jedno. Umělá inteligence zásadně mění a v brzké době měnit bude přístup k lidem a také lidským zdrojům. Čtěte také: Bankovní umělá inteligence má jméno Nikita. Odhadne lidi i podle typu jejich mobilu.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Objevte nejnovější kolekci minišatů Reserved. Letní inspirace, které uchvátí!

Styl

Trápí vás ztráta pružnosti kůže, dehydratace či akné? Udržet si hezkou pleť vám pomůže inovativní...

Tech

Vlastnit či nevlastnit? Auto na „operák“ je dostupnější než kdykoli předtím