Instagram chce zavést novinku, která by měla bojovat proti depresím a závislosti

Instagram hodlá zavést novinku - skrytý počet lajků
📷
Dalších 7 fotografií v galerii
 Technologie 
16. srpna 2019 17:52 / Shutterstock
  0   0
Instagram je stále oblíbenější sociální sítí. Pro mnohé se však může přidávání fotek a sledování počtu lajků stát závislostí. U citlivějších lidí dokonce může neustálé sledování „dokonalých“ fotografií jiných osob vyvolat deprese. Podle několika výzkumů mohou sociální sítě působit negativně na naše duševní zdraví. Pomohly by v řešení skryté lajky u snímků?

V nedávné zprávě Britské královské společnosti pro veřejné zdraví dopadl Instagram dokonce nejhůře ze všech (naopak nejlépe na tom byl kanál Youtube). Hlavně u mladých lidí může mít aktivita na této síti za následky úzkost, deprese, nedostatek spánku či negativní vnímání vlastního těla.

Novinka - skrytý počet srdíček

Instagram zaměřený na sdílení fotek a videí hodlá zavést novinku - skrytý počet lajků. Uživatelům Instagramu by se tak přestal zobrazovat počet srdíček pod obrázky jejich přátel či sledovaných influencerů a společností. To znamená, že by už nikdo neviděl váš počet lajků kromě vás samotných. Počet srdíček zmizí, uvidíte jen slovní spojení „a další.“ Ale vzhledem k tomu, že vy své lajky stále uvidíte, můžete být i nadále smutní, že jich nemáte dost. Jen už se nebudete cítit trapně před ostatními, protože ti váš počet neuvidí.

Důvod změny

Pokud se testovaný experiment osvědčí, mohou změnu očekávat všichni. "Testujeme to, protože chceme, aby se uživatelé více soustředili na samotné fotky a videa, která sdílejí," odůvodnila společnost své rozhodnutí.

Skrytý počet srdíček může zabránit i vzájemnému předhánění. Zaměstnanci Instagramu si od novinky slibují jak snížení lajkového tlaku na uživatele, tak také autentičtější obsah uživatelů. Lidé by podle nich konečně mohli začít přidávat takové fotky, jaké opravdu chtějí, a ne ty, které mají největší šance na vysoký počet srdíček.

Svět „lajků“

Ve světě, kde se lidé vzájemně hodnotí a lajkují, ani není divu, že část z nich trpí úzkostí. Stačí, aby se obyčejná dívka podívala na fotku populární modelky u moře s tisíci lajky, a hned bude mít depresi. Pokud pak dlouhodobě „sledujete“ něčí „dokonalý život“ (například každý den koukáte na nové fotky „dokonalých lidí“), tak zákonitě budete mít větší a větší deprese a v porovnání s druhými vám bude připadat, že vypadáte špatně, budete se cítit špatně a můžete si dokonce i začít myslet, že váš život je špatný. Takových příkladů je jistě mnoho. Problém sociálních sítí se může zdát banální ve srovnání s reálnými vážnými problémy, ale v momentě, kdy by deprese vedla k sebevraždě jedince, by již přestalo jít o banalitu.

Zkreslený svět

Instagram ukazuje ty hezké momenty, ale neukazuje zbylý všední život. Tím u ostatních může vytvářet představu, že jejich život je nudný a beze smyslu. Každý si musí uvědomit, že sociální sítě jsou jakousi iluzí a ne běžnou realitou. "Lajky jsou mocným nástrojem, protože jsou okamžitou zpětnou vazbou. Svým způsobem vám dodávají stejný pocit 'rauše' jako gamblerovi, který zmáčkne na automatu tlačítko," vysvětluje Renee Engelnová, profesorka psychologie na Northwestern University.

Změní se něco?

Sociální sítě mohou spojovat, ale mohou od sebe lidi i vzdalovat, protože více a více lidí komunikuje spíše po internetu než tváří v tvář. Mladší generace se naučily žít virtuálně a na realitu zapomínají. Pokud by ukrytí počtů srdíček mělo zabránit pocitům neštěstí a sebevraždám, tak by to byl pozitivní krok. Bez dosaženého čísla srdíčka ale v podstatě ztratí smysl a závislost stamilionů lidí na sociálních sítích to asi bohužel také neukončí. Dále čtěte: Hit internetu: Aplikace, která vám ukáže, jak budete vypadat ve stáří, skrývá velké nebezpečí.

Blanka Štiková | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

Vědecký tým objevil u Arktidy neobvyklý jev

Dům a zahrada

Vybíráme nový pelíšek pro psa: Na co se zaměřit?

Cestování

Prodlužte si léto: Fascinující evropská města, která si okamžitě zamilujete

Zavřít reklamu