Poblíž Moskvy se zřítilo letadlo s desítkami lidí na palubě. Rozlomilo se možná už za letu
Podle svědectví očitých svědků se zřítilo hořící letadlo v Ramenském okrese přibližně 80 kilometrů od Moskvy. Ruské ministerstvo následně upřesnilo, že letoun Antonov An-148 havaroval u vesnice Stěpanovskoje asi 130 kilometrů jihovýchodně od Moskvy.
Letoun ruských Saratovských aerolinek převážel 65 pasažérů a 6 členů posádky. Podle dostupných informací tragickou havárii nikdo nepřežil. Záchránáři na místě potvrdili nález těl, která se nacházejí v takovém stavu, že jediná možná identifikace bude možná za pomoci DNA. Na místě působilo 150 záchranářů, hasičů a vyšetřovatelů a asi dvacítka vozidel.
Agentura Interfax uvedla, že letadlo rusko-ukrajinské výroby zmizelo z radaru velmi krátce poté, co opustilo letiště Domodělovo, které patří mezi nejrušnější ruská letiště. Od ztráty radarového kontaktu se již s posádkou nepodařilo navázat spojení.
Některá ruská média spekulovala o teroristickém činu, protože se objevily informace o tom, že letoun se rozpadl již ve vzduchu, což by skutečně naznačovalo výbuch na palubě. Jiná ruská média informovala o tom, že pilot před pádem letadla informoval dispečery o závadě a žádal o nouzové přistání v městě Žukovskij, které se nachází nedaleko místa havárie.
Pravděpodobnému rozlomení stroje za letu nasvědčuje i fakt, že trosky letadla jsou rozesety na ploše přibližně jednoho kilometru čtverečního. Podle záchranářů mohlo být příčinou neštěstí špatné počasí, chyba posádky nebo technický problém. Na závěry je však příliš brzy a více bude známo po prozkoumání záznamu z černých skříněk.
Saratovské aerolinie byly založeny v květnu 1994 a kromě vnitrostátních letů v Rusku obsluhují také mezinárodní charterové lety a spoje mezi různými destinacemi v Arménii a Gruzii. V roce 2015 dostaly aerolinie zákaz provozovat mezinárodní lety poté, co kontrola zjistila, že v kabině se nachází někdo jiný než napsaní členové posádky.
Letoun Antonov An-148 je regionální proudový dopravní letoun vyráběný společností Antonov. Jeho výroba probíhá na Ukrajině a také v ruské Voroněži. Certifikaci o letové způsobilosti získal 26. února 2007. Tento konkrétní letoun byl vyroben v roce 2010 a v provozu byl od roku 2011.