Toto je první pohled na tajný stíhač amerického letectva šesté generace
Kromě přiznání, že letadlo existuje a využívá inženýrství ve stylu F1, letectvo k nové stíhačce nic neřeklo. A tak obrázek, který se objevil ve dvouleté zprávě letectva o akvizici, je první a dosud jedinou informací, která je vůbec k dispozici.
Stíhačka ve tvaru kosočtverce
Vyobrazeným letounem je velká stíhačka ve tvaru kosočtverce s velkými přívody vzduchu do motoru nad křídlem letadla, které se táhnou nalevo a napravo od kokpitu, kde jsou zdola chráněny před radary. Letoun má také dva motory, kokpit s kabinou s bublinami a dva vertikální stabilizátory, které lze zatáhnout a sklopit je do křídel.
Ve zprávě se u obrázku objevil tento komentář: "Navržen jako doplněk společných a partnerských sil F-35, F-22 v roli Air Superiority, Air Generation nové generace je pokročilý letecký program pro vývoj leteckých platforem s multidoménovým vědomím, agilní odolnou komunikací a integrovanou skupinovou schopností.“
Obrázek také naznačuje, jak lze letoun vybavit zbraněmi. Stíhačku lze podle obrázku vybavit třemi verzemi raket vzduch-vzduch, vyznačen je rovněž i podvozek a motory s označením V1, V2 a V3.
Digitální inženýrství urychlilo vývoj stroje
Letectvo vyvinulo tajnou stíhačku s technologií digitálního inženýrství tak, aby dramaticky zkrátila dobu vývoje nových letadel. Digitální inženýrství zahrnuje použití nástrojů pro virtuální modelování a simulaci.
Takže co obrázek o nové stíhačce vypovídá? Letadlo vypadá jako stíhačka postavená pro rychlý let a velké radarové utajení. Je těžké získat představu o její velikosti, ale mohla by být větší než F-22.
Kombinovaná konfigurace těla a křídla by přinesla velký vnitřní objem, který by mohl ukládat palivo a zbraně nesené ve vnitřních pozicích pro zbraně. Letectvo údajně chce, aby stíhací letoun doprovázel bombardéry do misí s hlubokým průnikem, což vyžaduje stíhač s velkými palivovými nádržemi.
V konceptu na obrázku vycházejí z nosu letadla dvě svislé čáry, které směřují vzhůru, což naznačuje připojení k satelitním a vzdušným komunikačním uzlům. To by umožnilo pilotovi sdílet datové informace od letadel včasného varování až po torpédoborce námořnictva, a získat tak přehled o nepřátelských aktivitách bez zapnutí vlastního radaru a dalších senzorových systémů.
Ani tak ale není stále jasné, zda je na obrázku konečná verze nového stroje šesté generace, nebo zda reálná stíhačka nakonec bude vypadat trochu jinak. Dále čtěte: Jižní Korea představila svůj nový stíhací letoun.