Někteří influenceři na sociálních sítích podvádějí. Falešné fanoušky si kupují

 Technologie 
22. listopadu 2019 11:24 / Mirka Malá
  0
📷
2 fotografie v galerii
Sociální sítě jsou podvod, vědí už i některé firmy Depositphotos
Na internetu není nic takové, jak se na první pohled zdá. A svědčí o tom i fakt, že slavní influenceři, kteří mají na svých sociálních sítích tisíce fanoušků a vydělávají tučné peníze, ve skutečnosti zase tak slavní nejsou. Fanoušky si totiž kupují.

Jak snadno si třeba na Instagramu koupíte tisícovku fanoušků? Opravdu jednoduše. V Belgii žije například jistý Dries Depoorter, který se už dlouho věnuje novým technologiím. Jeho nejnovější vynález se nazývá Quick Fix, což je prakticky takový automat, který vydává instagramovým účtům lajky a followery a stojí jen pár eur. V zásadě to funguje tak, že tento chlapík disponuje tisíci falešnými účty, které mohou ten váš sledovat a dávat vám lajky jen díky jeho nové aplikaci.

Čísla na sociálních sítích nejsou reálná

Co z toho vyplývá? Že na sociálních sítích jde tak trochu o hromadný podvod. Influenceři si nakoupí fanoušky za pár korun a pak vydělávají tučné peníze od firem, jejichž výrobky na svém instagramovém účtu prezentují. A firmy netuší, že část followerů vůbec neexistuje. Obchod s falešnými instagramovými účty podle nových výstupů doslova vzkvétá, zřejmě úměrně s tím, jak se samozvaní influenceři snaží na reklamách vydělat co nejvíc.

Influenceři mají problém

Stačí si zadat požadavek do vyhledávání a zjistíte, že si tisíc followerů můžete koupit za 10 dolarů. Tento fakt zřejmě bude brzy velkým problémem a dost možná způsobí, že celá bublina okolo instagramových influencerů brzy praskne. "Zjistili jsme, že 20 až 30 procent influencerů bude nějakým způsobem, tvarem nebo formou uměle nafukovat svá čísla, ať už se jedná o nákup falešných fanoušků, falešných lajků, komentářů nebo dokonce zobrazení příběhů,“ říká Andrew Hogue, výzkumník a vývojář společnosti IG Audit, která vyvinula online nástroj používaný k odhadu počtu falešných sledujících na Instagramu. Firma rovněž přišla na to, že dokonce i komentáře u příspěvků již dnes vytváří počítačové softwary.

Průmysl na sociálních sítích, který má v dnešní době miliardovou hodnotu a luxusně živí spoustu tzv. influencerů, se pod tíhou těchto skutečností začíná hroutit. Firmy, které do influencerů investují nemalé peníze, najednou zjistily, že až 30 % investic prakticky vyhazují z okna. A to je jen další důkaz toho, jak málo věcí je na internetu skutečných. Dále čtěte: Internet se blíží ke své další revoluci. Do pěti let přijde pokrok, který vyvolává i mnoho obav.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Známý šéfkuchař Ondřej Molina a slavný barman Tomáš Melzer umí připravit neskutečné dobroty i z toho,...

Styl

Zimní bundy od JD Sports - připravte se na Black Friday

Tech

Sporťák s kočičíma ušima byl posledním dílkem skládačky