Znáte inteligentní postel? Vrátí partnera zpět na jeho vlastní stranu pomocí integrovaného dopravního pásu
Nová postel skutečně automaticky převaluje sebejisté spáče zpátky na jejich stranu matrace, kdykoli se převalí na druhou polovinu. Výrobce automobilů přizpůsobil technologii, která se používá k tomu, aby řidiči zůstali ve středu svého jízdního pruhu v konceptu nazvaném Lane-Keeping Bed, aby pomohli partnerům, kteří v noci nespí, protože se jejich drahá polovička převaluje na jejich stranu postele.
Snímače tlaku detekují, když se člověk pohybuje z jedné strany lůžka na druhou a jemně ho posouvají zpět na jeho stranu pomocí integrovaného dopravního pásu. Lane-Keeping Bed byla vytvořena jako součást průzkumného projektu zaměřeného na řešení každodenních problémů a zůstává prototypem, což znamená, že neexistují žádné aktuální plány směřující k jejímu uvedení na trh.
Postel je vybavena elektromotory a řízením pohybu, které pohání stroj ve tvaru trenažéru uvnitř matrace. Když ucítí, že si spáč zabral příliš mnoho místa, jemně ho přesune zpátky na jeho stranu lůžka, aniž by ho to probudilo. Ford spolupracoval při návrhu inteligentní postele s reklamní agenturou GTB. Vyžadovalo to rozdělení lůžka na dvě části, takže pokud by se spáč snažil zvednout postel, matrace by se naklonila a překlopila.
Uvědomili si ale, že k pohybu lidského těla by musel být sklon velmi strmý, což by mohlo způsobit, že postel nebude bezpečná. Navíc před usazením na tlakových senzorech zvažovali návrháři Fordu využití nočních kamer ke sledování polohy spáčů, ale nakonec od toho ustoupili.
Integrace tlakových snímačů do matrace se ukázala jako správné řešení, jelikož nejsou vidět. Chytré lůžko se snaží vypořádat se s problémem spáčů, kteří ve spánku zabírají příliš mnoho prostoru a často tím podráždí spolunocležníka. Hrozí tak, že se spolunocležník špatně vyspí. Podle doktora Neila Stanleyho, odborníka na spánek, se často během nočního spánku nevědomě pohybujeme. Každou noc uděláme v průměru 12 - 20 změn své polohy.
Stanley dodal, že to může způsobit deprivaci spánku, což se může ukázat jako závažný problém pro naše fyzické, duševní a emocionální zdraví. „Když spolu spíte, každý z páru má méně místa, než má malé dítě v jedné posteli,“ vysvětluje Stanley. „Lidé jsou během spánku naprogramováni na to, aby se probudili, když se jich něco nebo někdo nečekaně dotkne. Pokud se někdo přesune na tvoji stranu postele, rozeběhne se obranný mechanismus a ty budeš mít narušenou noc, a to často i tehdy, když budeš i nadále spát zdravě. Viděl jsem, že to kazí vztahy,“ dodal Stanley.
Ford se proto rozhodl vzít osvědčené technologie ze svého automobilového průmyslu a vytvořit inteligentní postel. „Schopnost udržet se v jízdním pruhu v našich vozidlech může usnadnit jízdu,“ dodal Anthony Ireson, ředitel pro marketingovou komunikaci společnosti Ford of Europe. „Mysleli jsme si, že ukázat, jak by se podobné myšlení mohlo aplikovat na postel, by bylo skvělým způsobem, jak představit řidiči technologii, které si předtím nebyli vědomi.“