Populární komunitní síť Spolužáci.cz po čtrnácti letech končí. Službu odepsalo nařízení GDPR

 PC a Mobily 
05. dubna 2018 08:25 / Lukáš Bauer
  2
📷
2 fotografie v galerii
Díky nařízení GDPR končí mnoho podobných služeb Internet
Dříve největší komunitní síť v Česku Spolužáci.cz končí. Oznámila to na svém blogu internetová společnost Seznam.cz, která službu více než čtrnáct let provozuje. Důvodem ukončení je dlouhodobě se snižující návštěvnost a především velice obtížná ochrana osobních údajů v rámci nového nařízení GDPR.

Česká internetová společnost Seznam.cz se po dlouhém váhání rozhodla ukončit dříve největší komunitní síť Spolužáci.cz. Jedním důvodem je podle společnosti zastaralý kód aplikace, který neumožňuje zajištění dostatečné ochrany osobních údajů v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů GDPR.

Službu postupně od roku 2015 navštěvuje stále méně lidí, jelikož českou komunitní síť začaly ve velkém nahrazovat sociální sítě, zejména Facebook. Podle vyjádření Seznamu by zajištění ochrany dat prakticky znamenalo celou aplikaci od začátku přeprogramovat, což se vzhledem k návštěvnosti webu nevyplatí, a proto bude jeho provoz 1. září ukončen.

„Po 14 letech fungování zavírá společnost Seznam.cz svou službu Spolužáci. Ta bude v plné verzi fungovat do 24. května,“ uvedla Aneta Kapuciánová z firmy Seznam na oficiálním blogu. Poté bude provoz omezen, až do konce srpna 2018 si však uživatelé budou moci stáhnout své fotografie a další data.

Server Spolužáci.cz byl spuštěn v roce 1999 a o pět let později jej koupil Seznam.cz. Ještě v roce 2009 patřil k nejoblíbenějším komunitním sítím v Česku s přibližně 1,5 milionem návštěvníků měsíčně. Překonal ho tehdy jen web Lidé.cz, který je rovněž službou společnosti Seznam.cz.

Lokální sociální a komunitní sítě byly prakticky už v době založení Spolužáků na ústupu. Drtil je zejména Facebook, který si za velice krátkou dobu získal téměř 5 milionů uživatelů. Je tedy v podstatě zázrak, že Seznam udržel spolužáky při životě až do dnešní doby.

S ochranou osobních údajů nemají potíže pouze služby lokálního významu, ale i velcí internetoví hráči. Facebook v minulých týdnech například postihl skandál, kdy britská společnost poskytla údaje téměř 50 milionů jeho uživatelů k marketingovým účelům. (čtěte: Facebook napravuje svou reputaci. Chce ukončit spolupráci s mnoha společnostmi).

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Celý svět zasáhla zpráva o rakovině princezny Kate. Její mladší bratr James zveřejnil dojemný vzkaz a...

Styl

Umělá inteligence už vylepšuje i chuť piva nebo čokolády

Tech

Peugeot získal podeváté v historii ocenění za design, tentokrát s novým SUV fastbackem 3008