Facebook napravuje svou reputaci. Chce ukončit spolupráci s mnoha společnostmi
Konec zneužívání a shromažďování údajů o spotřebitelích, které pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí. Facebook tímto krokem reaguje na skandál kolem svého přístupu k osobním údajům. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters.
Facebook mnoho let poskytoval inzerentům možnost, aby mohli lépe cílit své reklamy na konkrétní uživatele na základě nashromážděných údajů, které pro něj sbíraly společnosti Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.
„Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na Facebooku,“ uvedla společnost. Odmítla se však vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.
Facebook se v posledních týdnech dostal pod obrovský tlak veřejnosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů Facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.
Společnost byla kritizována za nadměrný sběr údajů o uživatelích již dříve. Například soud v Belgii Facebooku zakázal sbírat informace o občanech Belgického království pod hrozbou tučných pokut (čtěte: Soud v Belgii nařídil Facebooku, aby přestal ilegálně sbírat některé údaje svých uživatelů).