Titul Dodávka roku vyhrál elektromobil
Je třeba říci, že se z hlediska Peugeotu zdaleka nejedná o jediné ocenění. Vozy francouzské automobilky si jich letos odvezly opravdu hodně. Městské SUV Peugeot 2008 vyhrálo v anketě Auto Europa, Peugeot 208 zase cenu za nejlepší importované auto v Japonsku, za nejlepší technologie v Portugalsku a za nejlepší nabídku na trhu v Argentině. Nejprestižnější ocenění v automobilové branži, Auto roku, si také připsal Peugeot. Stejně jako v nedávných letech. Je tak jednoznačně nejsilnější značkou z pohledu atraktivity modelové řady. Má totiž současně na trhu tři Auta roku – Peugeot 308 (r. 2014), 3008 (r. 017) a 208 (r. 2020) a dvě Dodávky roku – Peugeot Partner (r. 2019) a právě zvolený e-Expert.
Peugeot e-Expert bodoval hlavně svým elektrickým pohonem
Nový Peugeot e-Expert bodoval hlavně svým elektrickým pohonem. S ním přináší řešení v mnoha různých situacích a dokáže se přizpůsobit jakékoli profesi zákazníka. Uživatelům poskytuje praktický pracovní prostor, nejmodernější palubní technologie a výrazný design. Se svým 100% elektrickým motorem umožňuje vjezd do městských center, kde platí ekologická omezení, a představuje tak novou nabídku v segmentu kompaktních furgonů.
Nabízí dvě různé úrovně dojezdu
Častou obavou zákazníků zvažujících koupi elektromobilu bývá deklarovaný dojezd na elektřinu. Peugeot e-Expert nabízí dvě různé úrovně dojezdu. Kapacita lithium-iontových baterií je 50 kWh nebo 75 kWh a dojezd pak buď 230 nebo 330 kilometrů. Podle analýz 44 % řidičů dodávek neujede za den více 300 km a dokonce 83 % z nich ujede méně než 200 km, dojezd by tedy neměl být problémem. Přesto se mnozí obávají, že deklarovaný a reálný dojezd jsou na míle daleko. Jediný český porotce zastoupený v International Van of the Year, novinář Milan Olšanský, se však přesvědčil o opaku:
„Co se týká deklarované schopnosti „spolknout“ určitou porci kilometrů na jedno nabití, hovoříme zde o čísle až 330 km. Z vlastních zkušeností, podle „spotřeby“ a v rámci různých stylů jízdy včetně tolik diskutovaného šlapání na „plyn“ a na brzdu s nesmyslnou intenzitou a frekvencí, s radostí potvrzuji dojezd na hranici výrobcem sdělené vzdálenosti. To je, a myslím nejenom pro mě, klíčová informace. Zákazníci ze segmentu středních, kompaktních, dodávkových vozidel budou se třemi stovkami ujetých kilometrů nadmíru spokojeni,“ říká Milan Olšanský.
Nejen dojezd je jeho předností
Ovšem dojezd nebyl jedinou oblastí, díky které e-Expert zabodoval. Má i přednosti, které mu mohou závidět nejlepší vozy tohoto segmentu. Jedná se například o speciálně kalibrovaný systém posilovače řízení, se kterým je ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení je 11,3 m, což je praktické pro parkovací manévry ve městě, a výška nepřesahující 190 cm, což mu zaručuje vjezd do všech podzemních parkovišť. Vysoce praktické je i trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork, které nabízí zcela exkluzivní možnosti modularity, a to díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo. Vůz je schopen táhnout až 1000 kg a naložíte do něj náklad o objemu až 6,6 m³.