Během stavby dálnice byly objeveny tisíce lidských koster. Prozradí dávné tajemství?

Vojenství
05. listopadu 2018 10:36 / Lukáš Bauer
Na několik století starém hřbitově jsou pochovány desítky tisíc těl Internet
V Anglii probíhají obří archeologické práce na místě, které před 230 lety bývalo hřbitovem. Na místě se podle odhadů nachází pozůstatky až 60 tisíc lidí, převážně obyvatel starého Londýna. Vědci již řadu těl exhumovali a některé z nich podrobí výzkumu. Na vykopávky narazili dělníci během stavby rychlostní komunikace mezi Londýnem a Birminghamem.

Během stavby vysokorychlostní železnice mezi Lodýnem a Birminghamem stavební firma narazila na něco velmi zvláštního. V místě výkopu se totiž začaly objevovat lidské ostatky. Přivolaní archeologové na místě odhalili rozsáhlý starobylý hřbitov, kde podle odhadů odpočívá až šedesát tisíc lidí.

Z místa již byly exhumovány ostatky více než 1 200 lidí. Pohřebiště z konce 18. a 19. století se nachází poblíž vesnice Euton. Mezi pohřbenými lidmi se pravděpodobně nachází také řada osobností jako například George Gordon, který v roce 1780 vyzval k zrušení katolického zákona o pomohl ukončit potlačování katolíků.

Na místě je také pohřben Matthew Flinders, jeden z nejslavnějších navigátorů světa, který se narodil v Anglii, vstoupil do námořnictva ve věku 15 let a sloužil s legendárním kapitánem Blightem.

Na první rakve narazily speciální stroje po odstranění orné půdy přibližně v hloubce jednoho metru. Místo má být po vyzvednutí ostatků rekultivováno a má zde být také postavena připomínka tohoto pamětního místa, které může uchovávat tisíce let britské historie.

Na místě také probíhají vědecké výzkumy s cílem zjistit, jak se vyvíjely hřbitovy a pohřební praxe zejména v oblasti ošetření těl a rakví ve srovnání s jinými podobnými nálezy.

Doposud bylo během výstavby této tratě objeveno několik neolitických nalezišť, která obsahovala nástroje, keramiku a různé další předměty. Archeologická místa, která jsou předmětem průzkumu, zahrnují předměty prehistorických lovců, kteří žili na okraji Londýna. Dále čtěte: (NASA se podařilo po několika dnech obnovit základní funkce vesmírné rentgenové observatoře Chandra).