Stejné do posledního šroubku nebo zcela odlišné? Strategie automobilek vás překvapí

 Auto-Moto 
28. listopadu 2022 10:35 / Ema Maxová
  0
📷
6 fotografií v galerii
Vozy různých značek se dělají na stejné výrobní lince Peugeot
Občas se několik automobilek domluví a udělají společné auto. Vznikne tak několik modelů různých značek, přičemž rozdíly mezi těmito vozy jsou minimální. Hlavními odlišnostmi jsou pak jména a loga na kapotě, technické rozdíly nenajdete téměř žádné. To byl příklad trojice Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Základním modelem byl plně elektrický pětidveřový hatchback. Vyráběl od roku 2009 v Japonsku. O vyrobenou produkci se značky Mitsubishi, Citroën a Peugeot bratrsky dělily (i kdy

Proč ale nevyráběla japonská automobilka Mitsubishi svůj elektromobil jen pro sebe? Francouzským značkám se totiž do portfolia modelů elektrický vůz hodil, takže s Mitsubishi udělaly dohodu. Navíc si automobilky mohly rozebrat trhy, kde převážně operují. C-Zero a iOn se tedy prodávaly hlavně v Evropě, o asijský trh se starala značka Mitsubishi. Navíc obhospodařovala i trh v USA, kde Peugeot ani Citroën neoperují.

Podobnou francouzsko- japonskou spolupráci známe i z Česka. Ještě donedávna se v Kolíně vyráběla tak zvaná „Kolínská trojčata“. Jednalo se o tři malé městské vozy Peugeot 108, Citroën C1 a Toyota Aygo. Lišily se jen v několika aspektech, technicky však byly takřka totožné.

Někdy jsou si velmi podobné i vozy v rámci jedné značky, přestože navenek tak vůbec nepůsobí. To je případ modelu Peugeot 408, který je prezentován jako zcela nový druh. Jedná se o zvýšený dynamický fastback. Má tedy sportovně tvarovanou karoserii jako u hatchbacku a zvýšenou pozici po vzoru SUV. Je jedinečný nejen v rámci značky Peugeot, ale i z hlediska celého trhu. Tuto siluetu totiž u konkurence budete hledat jen stěží.

Peugeot 408 velmi těsně spřízněný s modelem Peugeot 308. Ten naopak nemá žádné prvky SUV. Spíše je charakterizován jako atraktivní zástupce kompaktních vozů segmentu C, tedy nižší střední třídy. Vůz s atraktivním vzhledem a nezaměnitelným stylem, a to jak ve verzi hatchback, tak ve verzi kombi. Jeho úkolem je zajistit značce velké prodejní objemy, což se mu daří, protože od svého uvedení na evropský trh (na konci roku 2021) se mu podařilo probojovat se do první trojky ve svém segmentu na evropském trhu. Peugeot 408 zřejmě svého bratra v prodejích v Evropě nedostihne, na druhou stranu se chystá získávat území v Číně. Tam zákazníci po této prodloužené siluetě přímo prahnou, naopak hatchback typu Peugeot 308, na čínský trh nebyl ani uveden, protože by zde zůstal zcela mimo okraj zájmu.

Pokud se vám zdá, že 308 a 408 jsou z úplně jiného těsta, budete překvapeni. Jsou si totiž v mnohém podobní, či přímo totožní. Sdílejí totiž stejnou modulární platformu EMP2, stejný interiér, motory, a dokonce jsou společně vyráběné na jedné výrobní lince ve francouzské továrně v Mulhouse. Rozdíly v rozměrech obou vozů jsou ovšem výrazné. Peugeot 408 je o 32 cm delší, o 4 cm vyšší, a hlavně má o 112 mm delší rozvor (oproti kombíku o 55 mm), což znamená mnohem více místa pro cestující. Peugeot 408 je dokonce z hlediska pasažérů na zadních sedadlech nejprostornějším vozem značky.
Interiér obou modelů je ale velmi podobný. Byl totiž původně navržen pro 408 a pak nečekaně darován i Peugeotu 308 s cílem posunout tento vůz do luxusnějších kategorií produktů. Peugeot 408 má tak se svým bratrem stejnou palubní desku, supermoderní uspořádání interiéru i-Cockpit®, výplně dveří, a dokonce i přední sedadla, a to včetně možnosti jejich elektrického nastavení a masážní funkce. 
Věci, které má Peugeot 408 naopak zcela unikátní, objevíte už brzy. Na začátku příštího roku totiž má dorazit na český trh.

Zdroj: Peugeot

Témata: auto, moto
Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Známý šéfkuchař Ondřej Molina a slavný barman Tomáš Melzer umí připravit neskutečné dobroty i z toho,...

Styl

Zimní bundy od JD Sports - připravte se na Black Friday

Tech

Sporťák s kočičíma ušima byl posledním dílkem skládačky