Čínští vědci představili plány nezvyklého typu hypersonického letadla
Čínští inženýři navrhli speciální konstrukci hypersonického letounu, který k letu využívá své vlastní rázové vlny. V rámci výzkumu nejvhodnější konstrukce došli k velmi překvapivému závěru, od kterého se bude odvíjet samotný vývoj experimentálního letounu.
Řešení čínských odborníků totiž spočívá v návratu k dvouplošné konstrukci, byť v trochu jiném provedení, než tomu bylo v počátcích letectví. Chtějí totiž využít rázové vlny ze spodního křídla, aby letounu poskytly vztlak na horním křídle. Díky této myšlence chtějí Číňané ušetřit během nadzvukových letů velké množství paliva.
Předpokládá se, že plocha dolních křídel bude o něco větší než u horního, přičemž oba páry budou velice krátké. Díky této konstrukci bude možno trupu letounu zachovat velký vnitřní objem a mít přitom přijatelný čelní odpor.
Při hypersonickém letu se vytvářejí na dolním křídle rázové vlny – šoková zvýšení tlaku, hustoty, teploty a rychlosti vzdušného proudu. Nová čínská konstrukce by měla pracovat tak, že se horní křídlo bude opírat o rázovou vlnu, díky čemuž na něm bude vznikat větší vztlak. Nová konstrukce by tímto způsobem měla eliminovat nedostatky současných technologií.
Číňané již vyzkoušeli technologii v rámci modelu a zkoušky vykázaly správné teoretické předpoklady. Dvouplošná konstrukce je tak podle čínských inženýrů pro hypersonické letouny výhodnější než jednoplošná.
Čína v posledních letech investuje velké finanční prostředky do vývoje hypersonických zbraní a letounů. V souvislosti s touto snahou v Číně vzniká nejrychlejší aerodynamický tunel světa, ve kterém budou nové technologie testovány (čtěte: Čína staví neuvěřitelně rychlý aerodynamický tunel! Bude sloužit k vývoji hypersonických technologií).