Ještě ho nikdo neviděl, ale už se prodává. Nový Peugeot 408 First Edition cílí jen na prvních 300 klientů

 Auto-Moto 
09. září 2022 08:40 / Ema Maxová
  0
📷
4 fotografie v galerii
Originalita vozu spočívá hlavně v celkovém pojetí a v jeho architektuře  Peugeot
Když se objevily jeho první fotky, způsobily v automobilové branži hotový poprask. Nový Peugeot 408 působí totiž tak trochu jako z jiné planety. V modelové řadě Peugeot nemá přímého předchůdce a ani na současném automobilovém trhu nemá prakticky žádnou konkurenci. Je prostě první svého druhu. 

Jméno 408 sice působí jako známé. Řeknete si: „Jasně, pokračovatel čtyřkové řady od Peugeotu.“ V ní figurovala robustní nezničitelná čtyřistapětka z 80. let. Tu pak v devadesátkách nahradil o poznání štíhlejší a elegantnější model 406 a konečně na začátku nového století dorazil dravý Peugeot 407, se kterým se kdysi proháněl rebelský taxikář Daniel v kultovním francouzském filmu Taxi 3.

Peugeot 408 se tedy zdá jako jednoznačný nástupce a logický pokračovatel osvědčené řady. Ovšem je to trochu jinak. Kolem roku 2010 značka ukončila výrobu modelu 407 a krátce předtím učinila stejné rozhodnutí u luxusní limuzíny Peugeot 607. Naopak uvedla model Peugeot 508, který spojil čtyřkovou a šestkovou linii dohromady a pokračoval sám. Ostatně prodává se i dnes, a to jako plug-in hybrid nebo tradičnější diesel. S následnictvím Peugeotu 408 to tedy není tak snadné. Na co navazuje? Odpovědí je, že si vytvořil vlastní linii, tedy jak už bylo řečeno „první svého druhu“.

Jeho originalita spočívá hlavně v celkovém pojetí a v architektuře vozu. Má sice zvýšenou pozici, což je typické pro SUV (ale hlavně praktické z hlediska pozice při řízení a nastupování do vozu), ale na druhou stranu má štíhlé protáhlé tvary typické pro sportovní vozy. Výsledkem je zvýšený dynamický fastback. Jeho efektivní architektura nabízí velký zavazadelník a štědrý prostor pro cestující ve 2. řadě. Řidiči poskytuje Peugeot 408 ty nejintenzivnější pocity z jízdy díky nejnovější generaci kabiny Peugeot i-Cockpit®, kterou lze okamžitě rozeznat podle kompaktního volantu zajišťujícího potěšení z řízení a snadné ovládání. Důraz je kladen na kvalitu provedení kabiny v kombinaci s konektivitou zahrnující nejmodernější technologie pro intuitivnější zážitek z jízdy a cestování. Vůz je vybaven nejmodernějšími asistenčními systémy, které spojují pohodlí a bezpečnost. Veřejnost poprvé spatří nový Peugeot 408 na pařížském autosalonu, který otevře své brány 17. října.

Už teď ale lze tento model objednat, a to v podobě First Edition. Jedná se limitovanou edici, která se vyrobí v počtu přesně 300 kusů. Každý z těchto vozů bude mít specifickou výbavu: 

  • Zcela nový odstín Obsession Blue, který se mění podle úhlu pohledu a zajišťuje hru světla s fasetami karoserie;
  • Plug-in hybridní motor o výkonu 225 k;
  • Nejnovější generace kabiny Peugeot i-Cockpit® s kompaktním volantem, 3D digitálním sdruženým přístrojem, 10" dotykovým displejem, plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, funkcí pro rozpoznávání hlasu a systémem infotainmentu i-Connect Advanced včetně on-line navigace;
  • Monolitická litá 20" kola se zcela novým designem;
  • Sedadla s čalouněním ze tří materiálů (TEP, látka a Alcantara®) a elektrickým nastavováním (s vyhříváním a masážní funkcí);
  • Palubní nabíječka 7,4 kW;
  • Balíček pro dobíjení vozu.

Peugeot 408 First Edition jde objednat výhradně on-line. Cena je 50 600 eur, v korunách asi milion a čtvrt. Dá se ale platit i měsíčními splátkami 490 eur v přepočtu asi 12 tisíc korun po dobu 49 měsíců, po zaplacení počáteční splátky ve výši 7 900 eur (asi 200 tisíc korun).

Čeští koncesionáři zatím tento vůz nenabízejí. Chcete-li ho, musíte si počkat do příštího roku, kdy by se měl objevit na českém trhu. 

Zdroj: Peugeot.

Témata: auto, moto, Peugeot
Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Móda a kultura: Jak kulturní rozmanitost ovlivňuje módní trendy?

Styl

Celulitida trápí ženy bez ohledu na věk i postavu. Tělu je potřeba dodávat živiny, které jsou účinné...

Tech

8 mýtů o hybridech, které vám brání vytěžit z tohoto pohonu maximum