Elektrická Cessna se už testuje. Zatím s částečným úspěchem
Během testu sice tedy došlo k problémům s bateriemi, stroj měl ale pro přistávací manévr stále asi 75 procent potřebné energie.
Elektrická Cessna letěla asi půl hodiny
Společnost Magnix a společnost AeroTec testovaly stroj vybavený plně elektrickou pohonnou jednotkou Magnix 750 hp (559kW). Letadlo, přezdívané eCaravan, uskutečnilo svůj první let jen s touto malou poruchou, takže první test více méně proběhl úspěšně.
Cessna zůstala ve vzduchu asi 30 minut, než bezpečně přistála. "Když došlo k poruše vycházející z elektrického systému do jednoho ze střídačů, tento střídač se vypnul, aby neovlivnil zbytek, takže pilot měl částečnou energii," řekl Roei Ganzarski z Magnixu. "Takže se vypne jen čtvrtina a zbytek výkonu letadlu zůstane."
Elektrická Cessna nebude jediná
Společnost Magnix není jediná, která pracuje na projektu elektrického letadla. Stejný elektrický pohon má mít také plně elektrické letadlo pro devět cestujících vyvíjené izraelskou společností Eviation Aircraft.
A v prosinci 2019 letěla kanadská příměstská letecká společnost Harbour Air s letounem De Havilland DHC-2 Beaver se slabší pohonnou jednotkou Magnix 500. Podle konfigurace může eCaravan s pohonem Magnix 500 přepravit 4 až 5 cestujících na letech do 160 kilometrů, samozřejmě s přihlédnutím k potřebě rezervního výkonu.
Magnix a AeroTec tvrdí, že jejich upravený eCaravan dokazuje, že malá, plně elektrická letadla mohou ekonomicky a ekologicky létat na krátké trasy, které velké letecké společnosti už dávno opustily. Nehledě na fakt, že zrovna Cessna patří mezi letadla, která si často pořizují podnikatelé pro své privátní lety, a v neposlední řadě Cessny rovněž létají jako výletní zážitkové stroje. Dále čtěte: Jedno z největších přepravních letadel na světě, už možná nikdy nezvlétne. Létající obr měl nehodu.