Elektromobily jsou považovány za nejmodernější trend, existovaly ale už před sto lety
Jedna ze tří nejstarších automobilek na světě, Peugeot, zkoumala možnosti využití elektřiny pro pohon svých vozů už v roce 1902. Záměrem Peugeotu bylo pohánět elektřinou hlavně dodávky, a za tímto účelem vyrobil několik exemplářů, které vykazovaly na tu dobu velmi slušný potenciál. Přesto se nakonec značka rozhodla odsunout tento projekt na vedlejší kolej a přesunout svou energii ke spalovacím motorům. Nicméně po další desetiletí Peugeot stále zůstával ve střehu a brzy se ukázalo, že dobře udělal.
Psal se rok 1941 a Francie čelila německé okupaci. Takřka veškerý benzín byl zabaven pro vojenské účely. Zásobování obyvatelstva a civilní doprava se takřka zastavily. V té době navrhl Peugeot jedinečnou alternativu: Peugeot VLV. Tento první elektromobil značky byl dvojmístný minikabriolet. Byl úsporný, určený pro městský provoz a s dostatečnou kapacitou pro přepravu zboží. Fungoval na elektřinu pomocí baterií uložených v přední části a elektromotoru bez diferenciálu, který poháněl zadní kola. Dojezd byl 70 až 80 km, maximální rychlost vozu 35 km/hod. Velmi často ho používali poštovní doručovatelé, lékaři a drobní obchodníci. V letech 1941 až 1943 bylo v továrně La Garenne v pařížském regionu vyrobeno 377 kusů tohoto modelu.
Další elektrický záblesk přišel o 40 let později. Peugeot byl prvním velkým evropským výrobcem, který v roce 1989 začal prodávat užitkové elektromobily určené pro místní samosprávy a společnosti. V červenci 1995 spustil také prodej elektromobilů soukromým osobám. Šlo o model „106 Electric“. V letech 1993 až 2003 bylo vyrobeno 3 542 elektrických „stošestek“, díky čemuž byl tento model až do roku 2009 nejprodávanějším elektromobilem na světě.
Kromě sériových vozů vyvíjel Peugeot i elektrické koncepty. U nich mohli designéři a technici popustit uzdu své fantazii a představit řešení, která byla u sériových vozů jen obtížně prosaditelná. Příkladem byl koncepční elektromobil Peugeot Ion, který byl představen v roce 1994 na pařížském autosalonu. Byl navržený výhradně pro město a nabízel úroveň komfortu a vybavení, která byla v té době naprosto nedostižná. Vše bylo navrženo a nainstalováno tak, aby usnadňovalo život na palubě: dvoje široké dveře poskytující přístup ke čtyřem sedadlům, loketní opěrky, CD přehrávač, hands-free telefon, LCD displej a prostor pro videohry pro děti.
O dva roky Peugeot představil koncept Tulip, elektromobil, který byl průkopníkem sdílení automobilů, tedy rozvíjejícího se trendu dnešní doby. Peugeot v té době domyslel i síť zajišťující pronajímání, správu, rezervování, údržbu a fakturaci sdílených vozů. Ve stejném roce představila značka Peugeot další elektrický koncept, Touareg. Díky nikl-kadmiovým bateriím umístěným v opěradlech předních sedadel byl tento vůz tichý, bez zápachu a šetrný k životnímu prostředí. Jeho elektrický motor měl výkon 35,5 kW a pomáhal mu jednoválcový motor, který fungoval jako generátor umožňující autonomní nabíjení baterií a poskytující dojezd 300 kilometrů s 15 litry paliva.
V roce 2000 vystavoval Peugeot na pařížském autosalonu na svém stánku čtyři koncepční vozy futuristického designu. Mezi těmito auty, nazvanými „City Toyz“, byly dva s elektrickým pohonem: e-doll a Bobslid. Peugeot e-doll je koncepční vůz pro tři osoby, poháněný dvěma elektrickými motory převzatými přímo z elektrického skútru Peugeot Scoot'elec. Elektromobil Bobslid disponuje třemi sedadly (jedno uprostřed, dvě zadní), je poháněný 40 elektromotory rozloženými na čtyřech kolech, s joystickovým řízením.
V roce 2009 Peugeot opět ukázal celému světu, že elektřině opravdu věří. Na frankfurtském autosalonu předvedl koncept 100% elektrického městského automobilu BB1. Vůz s délkou pouhých 250 cm je schopný pojmout čtyři osoby. Díky karbonové karosérii je kompaktní a ultra lehký (600 kg), na jedno nabití ujede 100 km. Peugeot v té době zvažoval, že tento odvážný koncept bude vyrábět sériově, nicméně z tohoto záměru sešlo. Krátce poté se Peugeot domluvil s Mitsubishi a společně začali prodávat sériový elektromobil. U Peugeotu dostal název Peugeot iOn a stal se na dlouhou dobu pilířem elektrické modelové řady. Spolu s modelem Peugeot Partner byli jediní dva elektro-zástupci francouzské automobilky. Pak ovšem nastoupila doba elektrická a dnes je vše jinak.
Dnes se Peugeotu podařilo elektrifikovat takřka celou svou modelovou řadu. Ve 100% elektroverzi dnes pořídíte SUV Peugeot e-2008, Peugeot e-208 a za pár týdnů i e-Traveller, e-Expert a e-Boxer. Také další modely značky dostaly elektromotor, ovšem v kombinaci s benzínovým motorem. Jedná se tedy o plug-in hybridy Peugeot 3008, 508 a 508 SW. V zákulisí číhá šokující supersport 508 Peugeot Sport Engeneered vybavený hned dvěma elektromotory. Nejvýkonnější sériový Peugeot všech dob se chystá na scénu na podzim. A to ještě není konec. Peugeot slibuje, že už v roce 2023 si budete moci koupit elektro nebo plug-in hybridní verzi ke každému z jeho modelů.