Zvoní esúvéčkům kvůli emisím hrana? Některým rozhodně ne

Vozy kategorie SUV v uplynulých letech raketově rostly
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Auto-Moto 
15. května 2020 17:39 / Peugeot
  4   0
Žádný automobilový segment neprošel tak dramatickým růstem jako SUV. Poptávka se zdála neukojitelná. Robustní konstrukce SUV poskytuje uživatelům pocit bezpečí, vysoký posez zase rozhled a snadnější nastupování do vozu. Trendy outdoorový design je atraktivní a dodává majiteli vozu status. Pohon 4x4 je bonusem a pozvánkou za dobrodružstvím.

Není divu, že vozy kategorie SUV v uplynulých letech raketově rostly. Ukusovaly ze segmentů MPV, sedanů a dokonce i luxusních limuzín. Jenže když se pak v roce 2017 poprvé za 10 let průměrné emise v Evropě zvýšily, odborníci se shodli, že na vině jsou právě SUV. Těžká auta s pohonem 4x4 a silným motorem na rozdíl od lehkých, aerodynamických a malých konkurentů nezapadají do emisních tabulek Evropské unie. Zdá se, že se s oblíbenými terénními esúvéčky klienti budou muset rozloučit, pokud tedy nenajdou jinou cestu.

Tu nabízí například značka Peugeot. Letos na jaře uvedla dobíjecí hybrid Peugeot 3008 s výkonem úctyhodných 300 koní a pohonem 4x4. Vysoký výkon SUV a terénní charakter Peugeotu 3008 Hybrid4 jsou výsledkem kombinace tří motorů: benzínového čtyřválce PureTech o výkonu 200 koní a dvou elektromotorů spojených s baterií o kapacitě 13,2 kWh. V plně elektrickém, tedy bezemisním režimu, je dojezd vozu 59 kilometrů. Plného dobití baterie se dosáhne za necelé 2 hodiny. A spotřeba? Jen jeden a půl litru na 100 kilometrů!

Pro zákazníky, kterým se líbí styl SUV a současně nepotřebují pohon 4x4, je v nabídce o 120 tisíc levnější Peugeot 3008 Hybrid jako hybridní předokolka s emisemi na úrovni 49 g CO2/km.

Nevýhodou hybridních vozů zůstává jejich vysoká cena. Nemusíte ovšem kupovat dobíjecí hybrid, a přesto můžete mít SUV. Peugeot 3008 si můžete pořídit s konvenčním dieselovým motorem emitujícím stále poměrně nízkých 99 g CO2/km, což odpovídá spotřebě 5,1 l / 100 km. Oproti hybridní variantě ušetříte 300 tisíc korun. V nabídce jsou i benzínové motory splňující emisní normu Euro6. Ani s nimi vás nemusí trápit špatné svědomí, protože emise CO2 jsou stále na více než přijatelné úrovni. Absenci pohonu všech čtyř kol vám u Peugeotu 3008 se spalovacím motorem vynahradí systém Advanced Grip Control s volbou pěti režimů jízdy a kontrolou jízdy ze svahu. Díky této technologii se můžete bez obav vydat i do lehčího terénu. Peugeot 3008 vás nezklame ani z hlediska prostornosti. Zavazadelník o objemu 520 l vás potěší i praktickými doplňky, jako jsou dvoupolohová posuvná podlaha nebo hands-free otevírání dveří.

Toužíte-li však po ještě větším prostoru, sáhněte po SUV Peugeot 5008. Ani ten se nemusí obávat, že ho úředníci EU zatratí. Emituje totiž jen 100 g CO2 /km.  Velký sedmimístný vůz dokáže dokonale uspokojit potřeby celé rodiny. Zahrne vás luxusem a kvalitou, nabídne nepřebernou řadu technologií a překvapí vás svými dynamickými jízdními vlastnostmi. Objemem zavazadlového prostoru 780 l přitom patří mezi premianty ve své kategorii. Celá posádka vozu si může dopřát dokonalé pohodlí. S rozvorem 284 cm je totiž Peugeot 5008 jedním z nejprostornějších vozů segmentu velkých SUV. Peugeot 5008 stejně jako 3008 nyní pořídíte s bonusem 20 000 Kč na skladové vozy a můžete využít také 0% úvěr. 

Ema Maxová | inStory.cz
Témata: SUV, auto, moto, hybridní vozy
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

Obrovská tektonická deska pod Indickým oceánem se rozpadá na dvě části

Dům a zahrada

Nastává čas vytáhnout sazenice ze skleníků, některé druhy čeká druhé kolo výsevu

Cestování

Nejkrásnější místa Černé Hory, kde zažijte fascinující dovolenou

Zavřít reklamu