Unikátní české tramvaje budou působit na Středním východě. Výpadek proudu je nezastaví
Nové vozy unikátní bateriové tramvaje značky Škoda budou v rámci zkušebního provozu působit v rámci zkušebního provozu na tratích tureckého města Eskişehir, ale souběžně také v Bratislavě. Společnost chce využít faktu, že obě města mají úzkorozchodné tratě. Ve zkušebním provozu v Eskişehiru najedou zhruba 2 - 3 tisíce kilometrů.
Díky tomu, že vozidla ze Škodovky jsou vybavena výkonnými trakčními bateriemi, je bude moci dopravce v Eskişehiru provozovat na více než kilometrovém úseku bez trolejového vedení, který město plánuje vybudovat. Bateriový pohon tramvají se obecně využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajíždět do oblastí, kde není nainstalována trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst.
Pohon na trakční baterie může ale také posloužit v případě poruchy vrchního elektrického vedení. Taková událost totiž běžnou kolejovou dopravu ve městě naprosto ochromí a v husté dopravě může způsobit závažný dopravní kolaps.
Více než třicet metrů dlouhé plně klimatizované vozidlo nabídne prostor až pro 276 cestujících. Tramvaje mají jednosměrné provedení a jsou uzpůsobeny pro rozchod 1 000 mm. Nízkopodlažní vozidla mají elegantní design, který zapadá do koloritu tureckého města.
Škoda Transportation je předním výrobcem dopravních prostředků městské hromadné dopravy s touto unikátní technologií. Ekologicky čisté trolejbusy na baterie jezdí také například v Brně (čtěte: Brno dostane nové trolejbusy, které umí jezdit i bez trolejí).