Rusové začali s výrobou svých starých civilních letadel. Zejména Tupoleva 214

 Letectví 
11. dubna 2022 08:56 / Mirka Malá
  81
📷
2 fotografie v galerii
Staré stroje, které už ani nelétaly, se budou zase vyrábět Depositphotos
Rusko se snaží naučit být soběstačné a platit to bude muset i pro leteckou přepravu. Proto už začali s výrobou vlastních cestovních letadel, protože na Boeingy a Airbusy mohou zapomenout.

Výroba domácích letadel Tu-214 tak bude muset nahradit letadla Boeing a Airbus. Rusové jich chtějí vyrobit až 10 kusů za rok, aby vůbec měli čím létat. Kromě strojů Tu-214 budou Rusové rovněž navyšovat výrobu dvou dalších letadel ruské výroby. Prvním je Iljušin Il-96 s dlouhým doletem, což je širokotrupý stroj a tím druhým je Iljušin Il-76, víceúčelový stroj ještě ze sovětské éry, jinak strategický letoun s turbodmychadlovým motorem.

Tu-214 není zrovna technologickým zázrakem

Rodina strojů Tupolev s označením 200 a více je sice ruskou reakcí na západní letouny Airbus a Boeing, jejich výroba ale začala už v 90. letech minulého století, což je v leteckém průmyslu docela dávno.

Modifikací starších Tupolevů s označením 204 je právě stroj Tu-214, který ovšem poprvé vzlétl už v roce 1996. Je o něco těžší, než jeho předchůdce a také má větší dolet, zhruba 4 600 kilometrů. Navíc maximálně uveze 212 cestujících.

Zajímavé je, že v poslední době tyto stroje prakticky nelétaly. Většina ruských aerolinek totiž přešla na letadla západní výroby. Ve své flotile je dodnes má jen státní letecká společnost Rossija. Většina ostatních strojů přestala létat kolem roku 2015 a od té doby se tato letadla prakticky nevyráběla.

Nyní se tedy kvůli sankcím výroba velmi zastaralých letadel znovu rozjede a podle dostupných informací jich Rusko chce vyrobit do roku 2030 alespoň 70 kusů. Je to totiž také jedno z mála ruských letadel, jehož výroba není závislá na komponentech ze zahraničí. To je sice pro Rusko dobrá zpráva, tou špatnou je ale fakt, že budoucí Tupolevy budou sice mít čerstvé datum výroby, ale velmi zastaralé technologie.

Zdroj: Aerotime.com, simpleflying.com, aviozone.com, Wikipedia.

. Rize dopravní Tu-214 se staly součástí letadlového parku pěti ruských společností, a to Aerostarz, Dalavia, KrasAir, Rossija STC a Transaero. Do dnešních dnů ale tyto stroje provozuje pouze státní společnost Rossija, po boku vládních speciálů typu Tu-214SR, Tu-214PU, Tu-214SUS a Tu-214VPU. V barvách zbylých výše uvedených společností již letouny typu Tu-214 nelétají. Nejdéle přitom tyto stroje provozovala společnost Transaero, a to do druhé poloviny roku 2015. Přestože to vypadalo, že letouny typu Tu-214 u civilních společností definitivně skončily, v roce 2022 se zmíněný stroj opět dostal do popředí zájmu.

Více zde: https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/a-n-tupolev/tu-214/
. Rize dopravní Tu-214 se staly součástí letadlového parku pěti ruských společností, a to Aerostarz, Dalavia, KrasAir, Rossija STC a Transaero. Do dnešních dnů ale tyto stroje provozuje pouze státní společnost Rossija, po boku vládních speciálů typu Tu-214SR, Tu-214PU, Tu-214SUS a Tu-214VPU. V barvách zbylých výše uvedených společností již letouny typu Tu-214 nelétají. Nejdéle přitom tyto stroje provozovala společnost Transaero, a to do druhé poloviny roku 2015. Přestože to vypadalo, že letouny typu Tu-214 u civilních společností definitivně skončily, v roce 2022 se zmíněný stroj opět dostal do popředí zájmu.

Více zde: https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/a-n-tupolev/tu-214/
. Rize dopravní Tu-214 se staly součástí letadlového parku pěti ruských společností, a to Aerostarz, Dalavia, KrasAir, Rossija STC a Transaero. Do dnešních dnů ale tyto stroje provozuje pouze státní společnost Rossija, po boku vládních speciálů typu Tu-214SR, Tu-214PU, Tu-214SUS a Tu-214VPU. V barvách zbylých výše uvedených společností již letouny typu Tu-214 nelétají. Nejdéle přitom tyto stroje provozovala společnost Transaero, a to do druhé poloviny roku 2015. Přestože to vypadalo, že letouny typu Tu-214 u civilních společností definitivně skončily, v roce 2022 se zmíněný stroj opět dostal do popředí zájmu.

Více zde: https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/a-n-tupolev/tu-214/
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Celý svět zasáhla zpráva o rakovině princezny Kate. Její mladší bratr James zveřejnil dojemný vzkaz a...

Styl

Televize je stále oblíbené médium, v průměru před "bednou" prosedíme až 4 hodiny denně

Tech

Peugeot získal podeváté v historii ocenění za design, tentokrát s novým SUV fastbackem 3008