Evropským autem roku 2020 se stal nový Peugeot 208
V letošním roce však vítězové jásali a poražení smutnili jen před monitorem svého počítače, kde mohli v přímém přenosu sledovat vyhlašování výsledků. Samotný sál, kde se ceremoniál konal, byl totiž zoufale prázdný. Z důvodu rizika rozšíření koronaviru proběhla akce s vyloučením veřejnosti. Chyběla tak atmosféra, bouchání šampaňského, vzrušený hukot davu… live show se zkrátka nekonala. To však neubralo nic na slávě vítězného vozu. Stal se jím nový Peugeot 208.
„Jsem velmi hrdý na to, že nový Peugeot 208 získal cenu Auto roku 2020. Tato trofej je oceněním vynikající práce a nasazení všech týmů značky Peugeot a skupiny PSA. Je to poprvé, co cenu získal Peugeot dvojkové řady! Ukázala se rovněž správnost strategie značky „power of choice“. Naši zákazníci si nyní budou moci vybrat mezi elektrickým „Autem roku“ Peugeot e-208 a „Autem roku“ Peugeot 208 se spalovacím motorem,“ prohlásil Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot.
Anketa Auto roku je nejstarší automobilovou soutěží v Evropě. Vznikla už v roce 1964. Peugeot v ní získal první ocenění pět let poté, a to v roce 1969 s modelem Peugeot 504. Na další titul pak čekal skoro 20 let, než dlouhé lví mlčení přerušil v roce 1988 Peugeot 405. Pak opět následovala pauza a Peugeot se dočkal až v novém tisíciletí, kdy byl v roce 2002 titulem Auto roku oceněn Peugeot 307. Ten uzavřel „starou“ éru, kdy Peugeot získával trofej všech trofejí v průměru každých 13 let.
Modelem Peugeot 308 a rokem 2014 odstartoval pro značku zlatý věk. Sklízela jeden úspěch za druhým. Po 308 přesvědčilo porotu SUV Peugeot 3008 v roce 2017 a nyní Peugeot 208. Peugeot se tak s šesti tituly zařadil mezi 3 nejúspěšnější značky z hlediska počtu získaných ocenění. A co víc, značka má aktuálně souběžně na trhu tři auta roku (208, 308 a 3008) a jednu dodávku roku (Peugeot Partner). Takovou hvězdnou modelovou řadou se nemůže pochlubit žádná automobilka na světě!
Nový Peugeot 208 se o titul Auto roku 2020 popral se silnou konkurencí. Druhá za ním skončila Tesla a třetí Porsche. Malý Peugeot si získal porotu hlavně nabídkou motorů. Je k dispozici s benzínovým, dieselovým i elektrickým pohonem. Další plusové body si připsal za odvážný, mladistvý design a celkové skóre završil arsenál moderních technologií. Například i-Cockpit 3D nebo osmistupňovou automatickou převodovku v tomto segmentu nikdo jiný nenabízí. A na rozdíl od Tesly nebo Porsche, nemusíte z kapsy vytáhnout hodně přes milion, abyste si Evropské auto roku pořídili. První cena Peugeotu 208 startuje na 295 000 Kč (včetně pětileté záruky).