Peugeot odhalil svůj nový hatchback 308, první model s novým logem
Jeho stejnojmenný předchůdce zvítězil v anketě Evropské Auto roku 2014 a nasadil v tomto segmentu vysokou laťku. Nástupce se evidentně rozhodl posunout tuto laťku ještě výš, a to jak z hlediska kvalitativního, tak i designového a v neposlední řadě i z pohledu praktičnosti. Díky celkové optimalizaci architektury se totiž zvětšila prostornost vozu.
Velká změna se odehrála i na poli motorizací. Nový Peugeot 308 se vydal cestou elektrifikace a zařadil do své nabídky motory poháněné elektřinou kombinované s benzínovými agregáty. Konkrétně se jedná o dvě plug-in hybridní varianty:
HYBRID 225 e-EAT8 spojuje benzínový PureTech o výkonu 180 koní a elektromotor 81 kW. Emise dosahují 26 g CO2 na kilometr a čistě na elektřinu ujede vůz vybavený tímto pohonem až 59 kilometrů.
HYBRID 180 e-EAT8 používá stejný elektromotor jako výkonnější varianta, benzínový motor je však o 30 koní slabší. Emise jsou o gram nižší a dojezd na elektřinu o kilometr vyšší.
Kromě plug-in hybridních pohonů můžete samozřejmě vybírat i ze spalovacích motorů. Nabídka zahrnuje dvě výkonové varianty benzínových tříválců (110 a 130 koní) a jednu naftovou (130 koní). Na výběr je vždy šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat.
Bývá zvykem, že nový model se vždy blýskne nějakou převratnou technologickou novinkou, kterou od něj následně přebírají další modely značky. Peugeot 308 jich přinesl hned několik. Nejzajímavější je paket Drive Assist 2.0, s nímž se takřka na dosah přiblížíte autonomnímu řízení. Systém je tvořen kombinací adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go a funkcí udržování vozu v jízdním pruhu. Toto duo asistenčních prvků mají i jiné vozy značky Peugeot, nicméně pouze nový model 308 díky němu dokáže mistrovské kousky jako například poloautomatická změna jízdního pruhu. To funguje tak, že vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod. Dalším dosud nevídaným vylepšením je přizpůsobení rychlosti v zatáčkách, kdy vůz optimalizuje svou rychlost podle sklonu zatáčky, a to až do rychlosti 180 km/hod.
Královnou současné automobilové doby je konektivita. Snad žádná oblast se ve světě motorismu nevyvíjí tak rychle. Propojení auta s telefonem se u Peugeotu 308 posunulo na další level. Funkce zrcadlení je u něj bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Displej telefonu se přenáší na středovou desetipalcovou obrazovku ve voze, ke které má snadný přístup jak řidič tak spolujezdec. Ovládání je pak ergonomické a uživatelsky příjemné, stejně jako na tabletu.
Kompletní technologický zážitek završuje on-line navigace TomTom. Kromě aktuální dopravní situace vám dodá přehled o volných parkovacích místech v okolí, o cenách paliva na blízkých čerpacích stanicích, ohlásí, že se blíží radar nebo nebezpečný úsek a poskytne vám mnoho dalších užitečných rad. Pro snadné ovládání i vaši bezpečnost má funkci rozpoznávání hlasu a reaguje tak poslušně na vaše pokyny.
Zásadním okamžikem, který rozhodne o tom, zda si auto pořídíte či ne, je usednutí za volant. Obklopí-li vás pocit pohodlí, bezpečí a příjemné atmosféry, prodejce ví, že má vyhráno. I proto se na tuto oblast tvůrci Peugeotu 308 obzvlášť zaměřili. Příkladem jsou přední sedadla, která získala certifikát AGR, oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti, vyhříváním nebo masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.
Další klíčovou oblastí pro komfort cestujících je klimatizace. Peugeot 308 proto disponuje systémem Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a dále také systémem AQS, který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Atmosféru ve voze pak dotvářejí ambientní osvětlení s výběrem mezi 8 barvenými odstíny světla a prémiový Hi-Fi systém Focal® s 10 reproduktory.
Dle prvních informací a fotek se nový Peugeot 308 opravdu povedl. Na vlastní oči se o tom přesvědčíme zřejmě na podzim, kdy má dorazit na český trh.