Jak správně zajet nový vůz. Obecně platí hned několik pravidel
Kdo si ještě zajíždění dříve vyrobených aut pamatuje, dobře ví, jak opatrně musel jezdit několik tisíc kilometrů, než mohl pořádně šlápnout na plyn. Tyto doby jsou už naštěstí pryč, přesto se nová auta zajíždějí i dnes.
Přečtěte si manuál
Zní to jako fráze, ale není. Manuál u nového auta samozřejmě nikdy nechybí a dozajista v něm najdete kapitolu o záběhu, kde jsou k dispozici všechny informace o tom, jak s vozem jezdit po jak dlouhou dobu, respektive kolik kilometrů.
Tzv. zajetí nového auta je totiž především o tom, aby si všechny zbrusu nové komponenty správně sedly, protože ani v dnešní vyspělé době zkrátka není díl jako díl. Takže zajetí nebo zaběhnutí nového auta rozhodně nepodceňujte.
Jak správně zajet nové auto
Ať už budou pokyny v manuálu vašeho vozu jakékoliv, obecně platí hned několik pravidel. Mezi nejdůležitější patří nejezdit rychleji, než na ¾ přípustných otáček, zhruba asi prvních 1 000 kilometrů.
Asi 500 kilometrů trvá novým pneumatikám, než se trochu "ojezdí" a dostaví se jejich správné vlastnosti, zejména přilnavost k vozovce. To samé platí i pro brzdy. Kdo už nové auto někdy zajížděl, dobře ví, že nový vůz nebrzdí zpočátku úplně dobře. Brzdy se totiž potřebují tzv. ochodit, a proto je potřeba jezdit opatrněji.
Auto také během prvních 1 000 kilometrů nepřetěžujte nákladem a už vůbec ne naloženým vozíkem.
Když všechny tyto podmínky během zajíždění splníte, vaše nové auto se vám rozhodně odvděčí delší životností jednotlivých komponentů. A v neposlední řadě získáte nějaký čas si na svůj nový vůz zvyknout. Takže zajetí auta rozhodně nepodceňujte. Dále čtěte: Nová autobaterie slibuje nabití za pouhých pět minut.