Autopilot vozu Tesla naboural policejní vozidlo. Naráží tato technologie na limity?
Vozidlo Tesla nabouralo v kalifornské Laguna Beach zaparkované policejní vozidlo. Incident, během kterého byl lehce zraněn řidič vozu Tesla, se odehrál v úterý 29. května ve chvíli, kdy se vůz pohyboval v režimu poloautonomního autopilota.
Podle vyjádření policisty, který se na místě nehody nacházel, byl policejní vůz na odpis a bylo velké štěstí, že uvnitř zrovna nikdo nebyl. Přibližně před rokem se ve stejné oblasti přihodila podobná situace, kdy Tesla narazila do návěsu. Událost navíc přichází ve chvíli, kde má Tesla za sebou celou řadu podobných incidentů.
Nejedná se však pouze o problémy automobilky Tesla. Potíže mají i další výrobci i provozovatelé automobilů s možností automatického řízení. Na konci března srazilo a zabilo ženu vozidlo Uber. Předběžné zprávy identifikovaly problém s autopilotem, protože systém Uber detekoval ženu 6 sekund před tím, než došlo k nehodě, a přesto jí nedokázal zabránit.
Během šestivteřinového sledu analýz prováděných autonomním systémem Uber byla žena špatně vyhodnocena a systém nezvládl dílčí manévry nouzového brzdění, protože očekával, že řidič převezme nad vozem kontrolu, ale nevydal žádné varování.
Zda se jedná o skutečně zásadní trhliny autonomních systémů, ukáže až čas. Velikost vzorku je mnohem menší u dopravních nehod způsobených lidmi. Na autonomní řízení se lidé přitom spoléhají v mnoha oblastech stále častěji (čtěte: Americké námořnictvo dostalo novou zbraň. Autonomního lovce nepřátelských ponorek).