Nehody autonomních vozidel budou způsobovoat problémy. Najít viníka je obtížné
Nehoda, která se stala v Arizoně, podle odborníků ovlivní tempo vývoje autonomních technologií. Senát ve Spojených státech připravoval jisté změny v dopravních předpisech, které měly umožnit, aby se tato vozidla mohla ve větší míře testovat v běžném provozu. Lidé se ve většině případů těchto vozidel spíše obávají.
Společnost Uber není jediná, která pracuje na zavedení samořiditelných vozů. Její nehoda se ale jiných firem příliš nedotkne. Společnost Uber chce autonomními vozy nahradit v budoucnu 1,5 milionu řidičů, kteří pro ni všude po světě pracují.
Problémy však mohou nastat v případech, kterým byl i incident z Arizony, kde po srážce s vozidlem Uberu zemřela žena. Není totiž stále jasné, jakým způsobem takovou nehodu řešit, a také kdo je za ni vlastně zodpovědný.
Člověk, který byl ve voze Uberu totiž není řidič. Je to operátor, který má za úkol zastavit, pokud se situace vyvine tak, že ten systém není schopen reagovat. To bude zřejmě velice složitá právnická otázka, kterou budou američtí právníci řešit ještě několik let.
Evropa je proti Americe více konzervativní a není zatím k zavedení této technologie do provozu tolik nakloněná. V některých zemích, například v Německu, jsou vyhrazené určité úseky, kde je možné tato vozidla testovat. Tam je přesně stanoveno, kdo a jak za to odpovídá. Automobilka tam musí zaručit, že k žádné podobné nehodě nedojde.
Autonomní technologie se dostává doslova do každého segmentu dopravy. Jedna australská společnost například v loňském roce spustila první autonomní vlak na světě (čtěte: První zcela autonomní vlak se prohání v pouštích Austrálie).