Benzinový motor s nižšími emisemi než elektromotor? Mazda tvrdí, že je to možné

Mazda jde znovu svou cestou a stále věří spalovacím motorům
📷
Další 1 fotografie v galerii
 Auto-Moto 
27. února 2018 08:32 / Internet
  2   0
Zvýšením tepelné účinnosti chce Mazda prodloužit životnost benzínových motorů a zároveň snížit emise. Po započtení emisí, produkovaných při výrobě paliva (elektřiny nebo benzínu), bude prý spalovací motor stejně "čistý" jako elektromotor.

Stále častěji se objevují hlasy o postupném konci spalovacích motorů. Technici z Mazdy s tím však ne úplně souhlasí. Japonský výrobce šel vždy tak trochu vlastní cestou. Projevilo se to, když většina automobilek začala používat motory s nízkými objemy.

Realita však ukázala, že zmenšení objemu motorů při zachování jejich výkonu při snižování reálných emisí tak docela nefunguje. Svědčí o tom nový přístup automobilek po změně způsobu měření emisí. Objemy motorů začaly pozvolna růst. Mazda se těmto trendům vyhýbala. Získává sice srovnatelný výkon jako konkurence, ale objem motoru je v případě Mazdy podstatně vyšší.

Ukazuje se, že Mazda jde dnes znovu svou cestou. Zatím, co všichni hromadně vsadili na elektrickou budoucnost, japonská automobilka stále věří spalovacím motorům. V roce 2019 chce představit druhou generaci pohonných jednotek SKYACTIV. Už nyní však přemýšlí nad třetí generací těchto motorů. Mitsuo Hitomi, šéf motorové divize Mazdy prohlásil, že automobilka se soustředí na zvýšení tepelné účinnosti spalovacích motorů.

Plánovaný nárůst účinnosti o 27% (na celkových 56%) a další snížení emisí o 25% udělá prý ze spalovacího motoru stejně "čistou" pohonnou jednotku, jako je elektromotor, pokud se při hodnocení emisí započítají i emise vznikající při výrobě benzínu a elektrické energie. Konkurenční Toyota má zcela opačný názor a předpovídá brzký zánik spalovacích motorů.

Podle kalkulací Mazdy, pokud se vezme v úvahu celková produkce emisí, jsou již dnes některé elektromobily "špinavější" než "nejčistší" benzinové auta. Mazda zatím nezveřejnila časový harmonogram pro nasazení třetí generace úsporných motorů SKYACTIV. Podle Hitomiho by však tato technologie mohla výrazně prodloužit životnost benzínových motorů a snížit jejich emise.  

Karel Kovka | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

Rodí se přelomová pomůcka pro všechny houbaře

Dům a zahrada

Zařizujete obývák? Nezapomeňte na drobnost, která dodá pokoji ten pravý šmrnc

Cestování

Polský poloostrov Hel: Pohodové koupání i surfování v ráji cyklistů