Vzduchem chlazený šestiválec Porsche dává neuvěřitelný výkon!
Společnost Singer nedávno oznámila vývoj nového projektu pro jejich věrné zákazníky, který kromě dalších věcí obsahuje také kit nového vzduchem chlazeného čtyřlitru o výkonu 500 koní.
Aby mohla společnost se sídlem v Los Angeles vytvořit toto unikátní hnací ústrojí, uzavřela smlouvu o partnerství s Williams Advanced Engeneering, jenž je divizí Williams Grand Prix Engineering Formule 1. A aby to nebylo málo, technickým konzultantem pro vývoj pohonné jednotky byl pověřen Hans Mezger. Inženýr, který je právem považován za otce legendárního řadového šestiválce Porsche.
Základem tohoto neuvěřitelného motoru byl 3,6 litrový řadový šestiválec z Porsche 964, který se ovšem tomu, co stvořil Singer dnes již podobá jen velmi málo. Objem motoru byl zvýšen na rovné 4 litry a dostal čtyři ventily na válec se dvěma vačkovými hřídeli DOHC. Což je výrazné zlepšení oproti standardní konfiguraci 12 ventilů s jedním vačkovým hřídelem SOHC. Samozřemostí je řada dalších věcí, jako jsou titanové spojovací tyče, sání a chlazení z uhlíkového vlákna nebo titanové výfukové potrubí.
Výsledkem je skutečný hi–tech motor, který dokáže pracovat až do 9000 otáček a generuje neuvěřitelný výkon 500 koní, což jsou opravdu těžko uvěřitelné hodnoty, když vezmeme v potaz, že se bavíme o šestiválcovém motoru. Díky vzduchovému chlazení a jednoduché konstrukci je motor také velmi lehký.
Prvním vozem, který dostane tuto excelentní pohonnou jednotku bude Porsche 964 z roku 1990, ale novým motorem budou osazeny převážně vozy Porsche 911. Podle společnosti je však tento motor, jen „vedlejším produktem“ vzájemného partnerství s divizí stáje Williams Formule 1.