Sítě 5G povedou k leteckým haváriím, tvrdí letecké úřady
Americká armáda nyní vyjadřuje znepokojení nad tím, že pásmo 5G je příliš blízko frekvencím používaným pro leteckou navigaci. Několik úřadů komerčního letectví tvrdí, že 5G sítě by mohly vést k selháním přístrojů a leteckým haváriím. Dokonce i americký Federální letecký úřad (FAA) a ministerstvo dopravy požádaly o prověření.
Ohrožuje 5G některé letecké přístroje?
V Americe nyní tuto otázku živě diskutují. Ukázalo se, že některé letecké úřady, včetně těch armádních, se domnívají, že 5G bude mít vliv na letecký hardware.
„Aukce sítí 5G zahrnuje spektrum na frekvenci 3,7–3,98 GHz. V současné době je frekvenční část pásma C–3,98 GHz v pásmu C relativně tichá a je obsazena převážně nízkoenergetickými satelity. Díky tomu byla po celá desetiletí sousední frekvence 4,2–4,4 GHz dokonalým místem pro provoz radarových výškoměrů, kterým se také říká rádiové výškoměry,“ uvádí armádní zdroje. A právě příliš velká blízkost užívaných frekvencí je jádrem problému.
Výškoměry v ohrožení
A co jsou výškoměry? Velmi důležitá součást všech letadel. Měří totiž, jak blízko jsou letadla od země.
Jakmile budou v pásmu 3,7–3,98 zavedeny telekomunikační sítě 5G, existuje podle říjnové studie obchodní organizace RTCA velké riziko, že tyto systémy způsobí škodlivé interference radarovým výškoměrům.
Jednotlivé americké úřady se nyní přou o to, zda je to nebezpečné, nebo není.
Letecký průmysl, včetně soukromých, komerčních a vojenských skupin, ale žádá o pozastavení aukcí 5G sítí, dokud toto velmi vážné podezření nebude zcela prověřeno. Pokud by totiž letecké úřady měly pravdu, letecký průmysl by čekala řada leteckých katastrof. Dále čtěte: Vývoj kokpitů stíhacích letadel za uplynulých 65 let.